video thumb

راه اندازی کیف پول موبایل blockchain.info

لیست عناوین این مطلب

اگر هنوز به دنبال آموزشی هستید تا یک کیف پول معتبر و ممطئن داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که ویدیوی آموزشی امروزمان را با دقت فراوان ببینید و برای دیگران نیز ارسال نمایید. در این آموزش ویدیویی به راه اندازی کیف پول موبایل blockchain.info می‌پردازیم و به صورت مرحله به مرحله شما را در جریان کارهایی که برای این موضوع نیاز دارید، قرار می‌دهیم. البته پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌های قبلی ما را مشاهده کنید و به صورت مرحله به مرحله وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید و تجارت خود را آغاز نمایید.

قابل ذکر است که این آموزش به صورت اختصاصی در ارزجو تهیه شده و در صورتی که پیرامون هر بخش از آن سوالی داشته باشید امکان پاسخگوی اختصاصی به آنها وجود دارد.

گفتنی است که در صورت نیاز برای آموزش هر بخشی از دنیای پر سوال بلاکچین و ارزهای دیجیتال می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و در صورت تمایل نیازهای آموزشی خود را به ما بگویید تا در اسرع وقت به این مشکلات و نیازها رسیدگی شود. همچنین کاربران عزیز می‌توانند برای دسترسی به سلسله پادکست‌های صدای ارزجو به این لینک مراجعه کرده و از مطالب خبری و آموزشی به صورت صوتی استفاده کنند. مهم‌ترین بخش سایت ارزجو نیز متعلق به محتوای متنی در زمینه ارزهای دیجیتال است که به صورت روزانه چندین مقاله آموزشی و تحلیلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین ارزی است که به شکل دیجیتال تولید شده و هر کسی می‌‌تواند به شبکه آن ملحق شده و به یک کاربر بیت کوینی بدل گردد. برای بدست آوردن بیت کوین‌‌های بیشتر باید از طریق عملیات ماینینگ (mining) نسبت به کسب آن اقدام نموده و یا آن را به صورت نقدی خریداری نمایید. در شبکه بیت کوین، شما می‌‌توانید به راحتی مبادلات مالی خود را انجام دهید، البته به شرطی که این مبادله نیز بیت کوینی باشد. این عملیات شباهت بسیار زیادی به انجام مبادلات الکترونیکی با استفاده از کارت‌‌های اعتباری دارد.

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم بیت کوین را ترجیح داده و آن را انتخاب می‌‌کنند، بحث سیستم مالی غیر‌‌متمرکز آن است. یعنی در این سیستم شما دیگر متکی و وابسته به یک نهاد مشخص مانند یک نهاد دولتی و یا بانک نیستید که از اعتبار سرمایه بیت کوینی شما حفاظت کرده و البته در جریان مبادلات مالی شما باشد.

بیت کوین ارزی نیست که شما قادر به ایجاد و یا عملکرد خودسرانه در شبکه آن باشید. بر اساس قوانین شبیه این ارز دیجیتال، شما تنها می‌‌توانید حداکثر ۲۴ میلیون دلار بیت کوین داشته باشید که این میزان باید توسط ماینرها تایید شده باشد. شما می ‌توانید بیت کوین‌‌های خود را خرد کنید، اما توجه داشته باشید که عمده بخش‌‌های بیت کوین ماهیت دیجیتال داشته و میزان آن در دست یک فرد نیز نباید از ۲۱ میلیون دلار تجاوز کند.

سوال دوم در این خصوص این است که ارز دیجیتال بیت کوین بر پایه چه اصولی بیان شده است؟ با نگاهی به شکل‌‌های سنتی ارزها مانند دلار ایالات متحده، متوجه می‌‌شویم که می توانیم با ارائه این ارزها به بانک، معادل ارزش آن طلا دریافت کنیم. اما ارزش بیت کوین مانند ارزهای سنتی بر پایه طلا و یا نقره سنجیده نمی‌‌شود، در عوض با توجه به اینکه این ارز دیجیتال به شکل کد‌‌های آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌‌گیرند، پایه محاسبه و سنجش ارزش آنها بر اساس ریاضیات خواهد بود.

بیت کوین هیچگاه تحت نظارت و مدیریت یک نهاد نظارتی قرار نداشته و نخواهد داشت. تمامی ماشین‌‌هایی که امکان ماینینگ بیت کوین را فراهم کرده و حافظ امنیت آنها در معاملات دیجیتال به حساب می‌‌آیند، شبکه مخصوص به خود را داشته و می توانند با یکدیگر نیز همکاری داشته باشند. ذکر این نکته به این معناست که هیچ نهاد و قوه نظارتی بر سر راه بیت کوین وجود ندارد که سیاستهای نظارتی خود را بر این ارز دیجیتالی تحمیل نماید. این نهادهای نظارتی همچنین نمی‌‌توانند بیت کوین را از ارزش ساقط کرده و یا از کاربران بیت کوینی پولی دریافت کنند. حتی اگر شبکه Bitcoin مدتی قطع شود نیز می توان از کیف پول آن استفاده کرد، چراکه به صورت آفلاین نیز می توانید از بیت کوین‌‌های خود هزینه کنید.

درحالیکه شما می‌توانید هویت خود را در بیت کوین پنهان نمایید، باید بدانید که بیت کوین تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌‌ها را در شبکه خود ذخیره می‌‌کند. این اطلاعات در شبکه‌‌ای به نام بلاک چین ذخیره شده و هنگامی که شما از یک آدرس بیت کوینی استفاده نمایید، هر شخص دیگری جز شما نیز قادر به مشاهده این اطلاعات خواهد بود. اما اطلاعات هویتی شما همچنان حفاظت شده باقی خواهد ماند. اما نشان داده شدن این اطلاعات به کاربری مانند شما این امکان را فراهم می نماید که هیچ حرکت یا اطلاعات مشکوکی از نظرتان پنهان نماند.

یکی از دلایل علاقمندی مردم به کار با بیت کوین سرعت استفاده و مشاهده مبادلات مربوط به آن است. ممکن است برخی اوقات یک بانک برای انجام یک نقل و انتقال مالی چند روز وقت شما را هدر دهد تا فرآیند اداری انجام تراکنش مالی انجام شود. اما در بیت کوین این نقل و انتقال مالی به سرعت انجام می‌‌شود. شما می‌‌توانید وجه مورد نظر خود را از هرجای جهان انتقال داده و انجام این تراکنش تنها چند دقیقه به طول خواهد انجامید. این امر منجر به تسریع در انجام پرداخت ها شده و به فروشنده کمک می کند تا اطلاعات دقیق و سریع از فرآیند انجام معامله مالی را در اختیار داشته باشد.