video thumb

بررسی تاثیر سیستم بلاک چین بر زندگی میلیون‌ها انسان

اورست، یک استارت آپ بلاک چین است که فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز نموده و هم اکنون ۱۲ کارمند دارد،  این استارت آپ هم اکنون در حال توسعه هویت بلاک چین در سطح دنیا می‌باشد که همه افراد را در اقتصاد  قرن ۲۱ به یکدیگر متصل می‌نماید.

«باب رید» بنیانگذار ۴۸ ساله اورست می‌گوید: اورست برای طبقه متوسط این امکان را فراهم مینماید تا خودشان راثابت نمایند، با دیگر افراد و موسسات تبادل مالی داشته باشند و از تکنولوژی و تسهیلات ارائه شده توسط سایر سازمانها و ارگانهای نظامی استفاده نمایند. او می گوید ۲ مساله اجتماعی وجود دارد که گروه آنها امیدوار است با تکنولوژی خود دیگران را متوجه آن نماید:

۱- قاچاق انسان:  اورست قصد دارد با ایجاد یک ابزار هویتی برای افراد، از طریق فراهم نمودن یک ابزار ساده برای والدین، با قاچاق انسان مبارزه نماید، تا در صورتی که اتفاق بدی بیفتد، والدین توانایی شناسایی فرزندان خود را داشته باشند. علاوه بر این، با ارائه یک برنامه ساده تلفن همراه، متصدیان و کارکنان مراقبت های بهداشتی قادر به چک نمودن و رویت اطلاعات شخصی برای اطمینان از اینکه افراد مراجعه کننده آنها به عنوان شخص مفقودی گزارش نشده باشد، میباشند.

۲- کاهش هزینه ها برای افراد کم درآمد: در بازارهای مرزی و در حال توسعه هزینه سرمایه به صورت تصنعی بعلت عدم امکان تایید هویت افراد، از ریسک بالایی برخوردار است.  با ایجاد یک هویت پایدار و قابل تایید برای همه افراد و همچنین ایجاد یک کیف پول دیجیتال ، ما میتوانیم این افراد را درون یک اقتصاد دیجیتالی قرار دهیم تا در آن هزینه های سرمایه به شدت کاهش یابد.

بلاک چین

«عثمان علی«، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری(هزاران جایگزین) جهت حل برخی از چالش‌های اقتصادی که مردم و کشورهای منطقه جنوب صحرای آفریقا با آن روبرو هستند ، با شرکت اورست  همکاری دارد.  این مشارکت در ابتدا بر کاهش هزینه‌‌های حمل و نقل در سطح منطقه متمرکز بود که نهایتا منجر به کاهش هزینه‌‌ها در حمل و نقل و تقریباً سایر زمینه‌های دیگر نیز شد.

علی می گوید: “با توجه به وابستگی شرکای ما به موقعیت پایگاه اطلاعاتی اورست که توسط نوآوران  و کارآفرینان اجتماعی به منظور تحریک نوآوری در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، شرکت ما برای دستیابی به تاثیرات مثبت اجتماعی تمرکز مینماید”.

فعالیت‌های این شرکت در حال حاضر به گونه‌ای گسترش یافته که در زمینه‌‌های دیگر نیز توانایی تاثیرگذاری بر مردم را به نحو چشمگیری افزایش داده است. وی اعلام نموده است که: “هویت حقوقی، پیگیری اسناد اراضی ، مستند سازی مالکیت و انتقال دارایی‌‌ها در کشورهای آفریقایی همچنان یک چالش بزرگ باقیمانده است. فرصت استفاده از پایگاه اطلاعاتی بلاک چین برای بهبود خدمات در آموزش و پرورش، بهداشت و معیشت ، مجموعه دیگری از امتیازهاست که میتوان از آن استفاده نمود.

برای این بخش از بحث ، رید گفتگو را با ارائه برخی از اعداد بزرگ ، آغاز می نماید. او می‌گوید در حال حاضر ۱٫۱ میلیارد نفر  ID  ندارند، ۲٫۵ میلیارد نفر حساب بانکی ندارند و ۵ میلیارد نفر گوشی همراه هوشمند ندارند.و این عدد بزرگ را توامان هم به عنوان یک مشکل قابل حل و هم به عنوان یک فرصت می بیند.

او امیدوار است که در یک مرحله “مردم را از اقتصاد قرن نهم به  قرن بیست و یکم” منتقل نماید و این نشان می دهد که برخی از افرادی که وی امیدوار است که به وی در این مرحله کمک کنند، در حال حاضر بصورت تهاتری فعالیت می کنند!!!

اورست درآمد را به طرق مختلفی تولید می کند، اما در حال حاضر از طریق تأیید هویت بیومتریک، بین ۲ تا ۷ سنت برای هر تاییدیه هزینه می گیرد.  وی می‌گوید، تعداد کم دیگری نقش آفرین در این حوزه وجود دارند که هزینه‌های مشابه را در همان محدوده اخذ می نمایند. این شرکت همچنین برای معاملات مالی،هزینه ای بالغ بر ۲ دلار برای ارسال پول(پرداخت) و یا ۰٫۵ درصد هزینه برای مبالغ پایین وام‌های جدید دریافت می کند.بلاک چین

علاوه بر این، سرویس های تجاری از طریق فروش کیت‌های توسعه نرم افزار (SDKs ) و مجوزهای دسترسی، درآمد کسب می کنند. اورست همچنین خدمات یکپارچه را برای کمک به کسب و کارهای مرتبط  با ارث و میراث  را نیز ارائه می نماید.

وی در پایان میگوید: من به عنوان یک نویسنده، مربی و سخنران، عمیقاً خوش بین هستم و خودم را یک قهرمان نیکوکار اجتماعی می‌دانم. من از طریق کسب و کار خود امیدوارم به برخی از مشکلات بزرگ جهان نظیر فقر، بیماری و تغییرات آب و هوایی کمک کنم.کتاب های من بیش از ۱ میلیون بار خوانده شده‌‌اند.

یک قهرمان باش ! شما هم میتوانید از طریق لینک ذیل به گروه نخبگانی که اطمینان می دهند، تجربیات موفق همچنان می توانند به اشتراک گذاشته شوند بپیوندید (لینک: Become a hero now.).