video thumb

کسب بیت کوین با استفاده از مبادله مالی

تا به اینجای کار از این سخن گفتیم که چگونه می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که حساب کاربری شما از دست دیگران مصون بماند و اینکه چگونه می‌توانید از طریق عملیات ماینینگ بیت کوین بدست آورید. اما مطمئنا این تنها برنامه‌های کامپیوتری نیستند که گزینه خوبی برای عملیات ماینینگ به حساب می‌آیند؛ بلکه راه‌‌های دیگری برای بدست آوردن بیت کوین وجود دارند که شما به سادگی می‌توانید با استفاده از این راه‌ها بیت کوین مورد نیاز خود را تامین کرده و به تجارت با آن بپردازید.

به محض اینکه شما تمامی کارهای لازم برای عضویت در شبکه بیت کوین انجام دادید، دیگر وقت شروع کار و به دست آوردن بیت کوین است. شما در داخل سیستم بیت کوین می‌توانید خریدهای خود را انجام داده و یا آغاز به سرمایه گذاری کنید. فرض کنید الان می‌خواهید جنس و یا خدمات خود را بفروشید، اگر سیستم پرداخت بیت کوین را جهت دریافت وجه معامله خود انتخاب نمایید می‌توانید درآمد بیت کوینی خود را از همین نقطه آغاز کرده و نسبت به جذب بیت کوین بیشتر اقدام نمایید. اما اگر بخواهید خرید اینترنتی خود را با بیت کوین انجام دهید، پس لازم است در ابتدا مقداری بیت کوین در اختیار داشته باشید تا بتوانید خرید خود را از طریق این ارز دیجیتال انجام دهید.

خبر خوش اینکه شما می‌توانید بخشی از ارزهای معمولی خود را به سیستم بیت کوین وصل نموده و آنها را تبادل نمایید. برای این کار دو وب سایت خوب و فعال در این زمینه وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند. اجازه دهید نگاهی به اقداماتی که شما باید برای انجام این کار انجام دهید بیندازیم.

بیت کوین

از کدام سرویس مبادله ارزی باید استفاده کنم؟

بنابراین نخستین گام در این مرحله یافتن ارز مقصدی است که می‌خواهید بیت کوین در دست خود را به آن تبدیل نمایید. پس از آن می‌توانید از طریق مراجعه به سایت‌های اعلام شده، هر قدر بیت کوین مورد نظر خود را به سادگی به ارز عادی مانند دلار آمریکا تبدیل نمایید. فرآیند مبادله بیت کوین و تبدیل آن به ارز دیگر درست مانند دیگر ارزها است. مثلا مانند تبدیل دلار آمریکا به دلار کانادا. پس می‌توانید ارز بیت کوینی خود را با توجه به قیمت روز آن به دیگر ارزها بدل نمایید. همان‌طور که گفته شد راه‌های زیادی برای تبدیل بیت کوین به ارزهای دیگر وجود دارد. اما بهترین راه‌های آن عبارتند از:

  • Xapo (زاپو): شرکت زاپو ارائه دهنده خدمات مربوط به کارت‌های نقدی و برخی از انواع کیف پول‌های بیت کوینی است که می‌تواند مقداری از سپرده ارزی عادی شما را به بیت کوین تبدیل کرده و حساب بیت کوینی شما را شارژ کند.
  • Circle (سایرکل): این سرویس از جمله سرویس‌های بسیار مناسب جهت تبدیل، ذخیره، ارسال و دریافت بیت کوین به حساب می‌آید. اما این سیستم تنها در داخل آمریکا فعال بوده و می‌بایست حساب بانکی خود را به آن لینک نمایید.
  • CoinBase(کوین بیس): این سیستم گزینه‌ای بسیار خوب جهت تبدیل بیت کوین به دلار و یورو به حساب می‌آید.انجام فرآیند تبادل مالی در این سیستم بسیار ساده بوده و می‌توانید حتی با استفاده از تلفن همراه مبادلات مالی خود را انجام دهید.

برخی از سرویس‌‌های تبدیل ارز تنها کار شما را در مبادله ارز راه می‌اندازند. درحالیکه بسیاری دیگر از آنها به شما کمک می‌کنند تا یک کیف پول الکترونیکی برای خود بسازید و برخی دیگر نیز حتی مبادلات مالی مربوط به خرید و فروش شما را نیز انجام می‌دهند. در عمده‌ترین بخش، هنگامی که شما از کیف پول‌ها استفاده می‌کنید، مقداری از پول دیجیتال خود را ذخیره خواهید کرد. لذا هر زمان که بخواهید می‌توانید در نسبت به خریدهای آنلاین خود اقدام نمایید.

تنها یک مورد را باید در نظر بگیرید و آن اینکه  هنگام انجام مبادلات مالی در شبکه بیت کوین، هویت شما کاملا مخفی خواهد ماند. اما در صورتیکه بخواهید ارز خود را مبادله نمایید، باید اطلاعات هویتی مربوط به خود را به شرکت ارائه دهنده خدمات تبدیل ارز ارائه دهید. اکثر کشورهایی که شما در آنها زندگی می‌کنید هنگام مبادله مالی و تبدیل ارز از شما خواهند خواست تا اطلاعات هویتی خود را ارائه دهید و دلیل آنها هم برای این کار این است که مطمئن شوند شما به دنبال پنهان کردن اموال خود جهت فرار از مالیات نیستید.

بیت کوین

چگونه از حساب مبادلاتی خود استفاده کنیم

پس از اینکه تمامی مراحل مربوط به تنظیم حساب خود را طی کردید، می‌‌بایست نسبت به انتقال صحیح پول به حساب خود اقدام نمایید تا از این طریق بتوانید پول نقد خود را به بیت کوین تبدیل کنید. تمامی شما می‌‌بایست حساب بانکی خود را به حساب بیت کوینی خود متصل نمایید تا بتوانید از این طریق هر زمان، به آن دسترسی داشته باشید. باید توجه داشته باشید که تراکنش‌های مالی میان بانک و حساب بیت کوینی از طریق سیستم تبادل بانکی تلفنی انجام شده و ممکن است مقداری هزینه تبدیل ارز نیز برای شما در پی داشته باشد.

اگر در مورد لینک کردن حساب بیت کوینی به حساب بانکی خود نگران هستید، بهتر است یک حساب بانکی جدید ویژه این کار افتتاح نمایید و تنهاآن مقدار پول که به دنبال تبدیل آن به بیت کوین هستید را در آن حساب بانکی نگهداری نمایید. البته امکان ندارد کسی بتواند به حساب بانکی شما دسترسی پیدا کند، ولی رعایت جانب احتیاط شرط عقل است. البته تبادل ارزی در بخی شرایط حتی برای شما بهتر بوده و این امکان را فراهم می‌سازد که پول را به حساب شخصی خود واریز نموده و یا از طریق ATM هم بتوانید به حساب خود دسترسی داشته باشید.

همچنین هنگامی که یک حساب بانکی را به حساب بیت کوینی خود لینک می‌نمایید، احتمالا این حساب بانکی باید به همان کشوری تعلق داشته باشد که شرکت ارائه دهنده خدمات مبادله و تبدیل ارز نیز درآنجا واقع شده است. بنابراین اگر به عنوان مثال شما قرار است ارز در دست خود را در ایالات متحده مبادله نمایید، حساب بانکی طرف تبادل شما هم باید متعلق به بانک‌های همین کشور باشد.

بیت کوین

یافتن فروشنده

برخی از مردم مایل به یافتن یک فروشنده در محل زندگی خود هستند تا از این طریق بتوانند دست به مبادله بیت کوینی با وی بزنند. آنها می‌توانند از برخی ارزهای سنتی استفاده کرده و آن را به بیت کوین بدل سازند. اگر شما هم به دنبال انجام چنین کاری هستید، باید از برخی سایت ها مانند LocalBitcoins استفاده نمایید. چراکه سایت‌هایی نظیر این سایت به شما کمک می‌کنند تا افرادی که مایل به فروش بیت کوین‌های خود در منطقه نزدیک به شما هستند را بیابید. پس از آنکه فروشنده مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید با وی قرار حضوری گذاشته وملاقاتی چهره به چهره با یکدیگر داشته و بر سر قیمت بیت کوین وارد مذاکره با یکدیگر شوید.

بعضی اوقات ممکن است نگران شوید که ملاقات با یک فرد ناشناس آن هم به منظور انجام معامله مالی ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازید. این دسته از افراد می‌توانند از سایت‌های دیگر همچون meetup.com استفاده نمایند. اما از آنجاکه در سیستم این سایت، طرف معامله شما در کشور و یا شهر دیگر زندگی می‌کند، دیگر نیازی به دیدار با وی وجود ندارد. از همه گزینه‌‌ها بهتر این است که شما گروهی از افراد را پیدا کنید که همگی به دنیال خرید بیت کوین هستند. آنگاه شما هم می‌توانید با الحاق به آن گروه و با استفاده از خرد و مصحلحت اندیشی جمعی، خریدی منطقی تر و بهتر داشته باشید.

اگر به دنیال ملاقات با برخی افراد جهات خرید بیت کوین هستید، باید بسیار خوش فکرانه عمل کرده و از قبل بدانید چه مقدار از پول خود را می‌خواهید هزینه کنید و ارزش روز هر بیت کوین را بدانید. برای این کار تنها کافی است به اینترنت مراجعه نموده و قیمت روز بیت کوین را از آنجا دریافت نمایید. برخی اوقات ممکن است فروشنده بخواهد هزینه‌‌ای بایت فروش بیت کوین خود از شما دریافت نماید که باید از این نکته آگاه باشید.

همچنین همواره از فروشنده خود بپرسید که آیا شرایط و یا روش خاصی برای فروش بیت کوین‌‌های خود دارد و یا این معامله به صورت عادی انجام خواهد شد. اکثر تجار بیت کوینی به هنگام خرید، بر سر قیمت بیت کوین چانه زنی می‌کنند و شما نیز بهتر است همین کار را انجام دهید. نگران نباشید، تا زمانیکه پولی رد و بدل نشده، هیچ اتفاقی میان شما و فروشنده رخ نداده که بخواهید نگران متضرر شدن خود باشید.

بیت کوین

ATMها را بررسی نمایید

یکی از راه‌های دیگر مبادله بیت کوین استفاده از ATM های بین کوینی است. البته تعداد این ATMها در حال حاضر کم است و رفته رفته بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. این ATM ها به شما کمک می‌کنند تا بیت کوین‌ها را سریع و بدون واسطه و البته به صورت مطمئن بخرید. باید متوجه باشید که تکنولوژی ATM در سیستم بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پدیده‌ای کاملا نوین به حساب می‌آید. در هر صورت برای یافتن نزدیکترین ATM به محل زندگی خود باید در اینترنت به دنبال آنها بگردید. ممکن است گاهی اوقات بتوانید این ATM ها را در بانک نزدیک محل خود نیز بیابید. تمام اینها بستگی دارد که محل زندگی شما کجاست و چه بانک‌هایی در آن حوالی حضور دارند.

به خاطر داشته باشید که هنگامی که شما از یک ATM بیت کوینی استفاده می‌کنید، باید برای انجام معامله و خرید بیت کوین از آن پول نقد به همراه داشته باشید. ازآنجاکه شما تنها قادر به استفاده از بیت کوین‌های خود در این ماشین‌ها هستید، نمی‌توانید از کارت‌های نقدی و یا اعتباری جهت خرید بیت کوین از ATM استفاده نمایید.

برخی اوقات ممکن است شما بخواهید از ATM ها برای پرداخت پول نقد و افزایش بیت کوین به اندازه آن پول در حساب بیت کوینی خود استفاده کنید. پس برای این کار باید کد QR کیف پول بیت کوینی خود را به همراه داشته باشید تا آن را بوسیله دستگاه ATM اسکن نمایید که البته این کار توسط تلفن هوشمند همراه شما انجام خواهد شد. این یکی از بهترین راه‌های ممکن جهت خرید بیت کوین به حساب می‌آید که می‌توایند از این طریق کیف پول بیت کوینی خود را نیز شارژ نمایید.

هنگامی که از ATMها استفاه می نمایید، باید توجه داشته باشید که قیمت ارائه شده بیت کوین از سوی هر یک از این ATMها، بسته به اینکه کدام شرکت آنها را ساپورت میکند، متفاوت خواهد بود. همچنین باید در نظر داشته باشید که قیمت ارائه شده توسط این ATM ها معمولا رقمی بین ۳ الی ۸ درصد بیشتر از آن چیزی است که می‌توانید در بازار بیت کوین پیدا کنید. لذا این روش در عین سادگی و حفظ امنیت شما، کمی پر هزینه تر خواهد بود. این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدامیک از روش‌ها مناسب تر هستند.

همانطور که می‌بینید، برای ورود به شبکه بیت کوین و خرید آنها چند راه مختلف وجود دارد. برخی از مردم بیت کوین‌ها را مانند دیگر اجناس در مغازه خود نگهداری کرده و نسبت به خرید و فروش آنها اقدامی می‌نمایند. اما اگر شما هم علاقمند به این کار هستید، مشکلی نیست. اگر محصولی در اینترنت مشاهده نمودید که آن را با بیت کوین نیز به شما می‌فروشند، می‌توانید اقدام به خرید آن نمایید. حقیقت این است که گزینه‌های زیادی برای خرید بیت کوین و معامله با استفاده از آنها وجود دارد که به همین خاطر بسیاری از مردم علاقمند به استفاده از این ارز دیجیتال هستند.

کسب دانش کافی در خصوص چگونگی تبادل مالی با بیت کوین و نحوه خرید آن به شما کمک می‌کند تا خرید مطمئن‌تری آغاز نمایید. اغلب مردم پول‌های نقد خود را وارد شبکه بیت کوین کرده و با آن کار می‌کنند. بنابراین یافتن قیمت مناسب برای خرید بیت کوین و افزایش تعداد ATMهای بیت کوینی می‌تواند کمک بزرگی به بهبود و تسهیل مبادله بیت کوینی شما داشته باشد. بهتر است ابتدا گزینه های خود را پیدا کرده، هزینه‌های تبدیل ارز به بیت کوین را با یکدیگر قیاس کرده و سپس نسبت به انتخاب سرویس خدمات دهنده در این زمینه اقدام نمایید.