video thumb

ویدئو: ارز دیجیتالی اتریوم چیست ؟

ارز دیجیتالی اتریوم که بعد از بیت کوین معروف ترین و پرطرفدارترین ارز محسوب می‌شود برای بسیاری از افراد که آشنایی نسبی با بیت کوین دارند ولی هیچ آگاهی و دانشی نسبت به اتریوم ندارند و شاید قیمت بسیار پایین‌تر آن باعث شده تا برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال به دنبال آن باشند که ما در این بخش از آموزش‌های ویدیویی خودمان به سراغ این ارز رفتیم و مدعی هستیم که شما با دیدن این ویدیو، آشنایی خوبی با اتریوم و زوایای مختلف آن پیدا خواهید کرد. البته در مقالات سایت به وفور مقالات خواندنی و دست اول از این ارز داریم که پیشنهاد می‌کنیم آنها را بخوانید.

<div id=”15410695638523818″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.aparat.com/embed/67rpN?data[rnddiv]=15410695638523818&data[responsive]=yes”></script></div>

 

با استفاده از اتریوم ، فرد می‌تواند محدوده برداشت مبلغ را تعیین کند و قراردادهای هوشمند کوچکی برای مواقعی که اتفاقات غیرمترقبه‌ای (مانند مرگ) رخ داد، برای فرستادن اتر برای کسانی که دوستشان دارد، تعیین کند.

ارزجو : هنگامی که بیت کوین (Bitcoin) در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد، تحولی تکنولوژیک و اجتماعی ایجاد کرد و هنوز هم تغییراتی در زمینه صنایع مالی ایجاد می‌کند. یک فناوری برتر که به خاطر وجود بلاک چین (Blockchain) تا حدی نادیده گرفته شده است، دفتر کل توزیع (distributed Ledger) است. این فناوری اولین روشی بود که توسط آن می‌توانستیم پول را در اینترنت بدون ترس از کلاهبرداری یا سانسور جابه‌جا کنیم. با این حال، برخی از متخصصان، پتانسیلی را که فراتر از این فناوری موجود بود تولید کردند و آن فناوری بلاک چین نام گرفت.

آن چیزی که بسیاری از افراد را برای فرستادن پول یاری کرده است، توانسته پتانسیل غیر متمرکز سازی اینترنت را در اختیار ما قرار دهد. ویتالیک بوترین خالق اتریوم مسائل را کمی متفاوت‌تر می‌دید. ویتالیک، اتریوم را به عنوان یک کامپیوتر جهانی در نظر گرفته بود که یک دستگاه مجازی (EVM) داخل آن قرار می‌گرفت، با زبان برنامه نویسی کامل (Soldity و Viper) و یک توکن به نام اتر (ETH) تمام تراکنش‌های داخل شبکه‌اش را به انجام می‌رساند. این ترکیب به این شبکه کامپیوتری اجازه می‌داد تا قراردادهای هوشمند و تراکنش‌ها را در اپلیکیشن های معروف به اپلیکیشن های غیر متمرکز یا DApps به انجام برسانند.

گفتنی است که در صورت نیاز برای آموزش هر بخشی از دنیای پر سوال بلاکچین و ارزهای دیجیتال می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و در صورت تمایل نیازهای آموزشی خود را به ما بگویید تا در اسرع وقت به این مشکلات و نیازها رسیدگی شود. همچنین کاربران عزیز می‌توانند برای دسترسی به سلسله پادکست‌های صدای ارزجو به این لینک مراجعه کرده و از مطالب خبری و آموزشی به صورت صوتی استفاده کنند. مهم‌ترین بخش سایت ارزجو نیز متعلق به محتوای متنی در زمینه ارزهای دیجیتال است که به صورت روزانه چندین مقاله آموزشی و تحلیلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

کیف پول در اپلیکیشن قدیمی چه نقشی را بازی خواهد کرد؟

تقریباً هیچ نقشی نخواهد داشت. بخش‌های پرداختی این اپلیکیشن معمولاً کوچک هستند و در قسمت تنظیمات قابل انجام است. شما در هر پیجی که مخصوص پرداخت باشد تنها زمان کوتاهی را صرف می‌کنید. هنگامی ‌که به سایت Airbnb یا اوبر (Uber) مراجعه می‌کنیم لازم نیست اپلیکیشنی را برای پرداخت پول یا کرایه اتومبیل باز کنیم. ولی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد که بخواهیم از این اپلیکیشن برای چنین کارهایی استفاده کنیم. بیشتر بحث در فضای دیجیتال مخصوص به چگونگی استفاده از پول، سکه‌های جدید و توکن‌ها است. و بخش پرداختی کیف پول، کم اهمیت‌ترین بخش اپلیکیشن است.

علاوه بر این وقتی که شما از یک سایت مسافرتی دیدن می‌کنید آیا برای پرداخت پول بلیط یا کرایه کردن اتومبیل سایت را می‌بندید و اپلیکیشن بانک خود را برای پرداخت باز می‌کنید؟ البته که نه.

حال تصور کنید که یک اپلیکیشن غیرمتمرکز، در سایت‌های مسافرتی و فروش بلیط در حال اجرا بود. متوجه می‌شوید که چه تجربه عجیبی را مجبور بودید پشت سر بگذارید.

به این سناریو فکر کنید:

  • من می‌خواهم مکانی را برای انجام یک کنفرانس اجاره کنم. اپلیکیشن غیر متمرکز اجاره اماکن را باز می‌کنم. مکان مورد نظر خودم را انتخاب می‌کنم. تمام مشخصات آن را مطالعه کرده و تصمیم می‌گیرم که آن را برای کنفرانس اجاره کنم.
  • اپلیکیشن غیرمتمرکز به من می‌گوید که اول باید توکن‌های خاصی را خریداری کنم. کیف پول خود را باز می‌کنم. ارزهای دیجیتال را به آدرس مشخص شده‌ای می‌فرستم و دیتاهای خاصی را نیز در نظر می‌گیرم و باید گس (Gas) مورد نیاز برای این تراکنش را نیز تهیه کنم.
  • سپس باید به خریداری توکن‌ها برای پرداخت مشغول شوم.
  • فراموش کردم که باید مقداری اتر (ether) داخل کیف پول برای خریداری گس نیز داشته باشم.
  • شاید فراموش کنم که دیتای پارامتر بخصوص به تراکنش خودم را نیز فراهم کنم.

در این فرایند پیچیده اگر یکی از مراحل را اشتباه بروم ممکن است تمام پولم را از دست بدهم و نهایتاً جایی را هم نمی‌توانم اجاره کنم.

اگر بخواهیم در آینده از اپلیکیشن های غیرمتمرکز استفاده کنیم باید آنقدر آنها را آسان سازی کنیم که مانند سایت‌های رزرو هتل و اجاره خانه با زدن یک دکمه اتاق یا مکانی را که می‌خواهیم برایمان رزرو شود و لازم نباشد کار پیچیده‌ای انجام دهیم.

انجام تراکنش‌ها و دیگر فعالیت‌ها در این اپلیکیشن‌ها باید بدون سردرگمی و در ضمن خارج از دید کاربر باشد تا او را گیج نکند و تمامی موانع بر سر راه کاربر را تا جای امکان باید از بین برد.

بیت پی

چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ اگر معتقد هستیم که استفاده از کیف پول جداگانه برای هر کاربر بر روی بلاک چین می‌تواند پروژه را دشوار کند پس راه حل ما برای حل این مشکل چیست؟

نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تمامی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارای کیف پول داخل خود باشند. این کار نوعی اتلاف وقت و انرژی است و می‌تواند مشکلات امنیتی نیز به وجود بیاورد.

بلکه احتیاج به یک لایه اضافی داریم که به طور نامحسوس به فعالیت بپردازد و بتواند عملیات را برای کاربر تسهیل کند.

متاماسک پروژه‌ای عالی با یک تیم فوق العاده است که ضمیمه‌هایی بر روی مرورگرها ساخته تا بتوانند مدیریت تراکنش‌ها و تسهیل آن‌ها را به وسیله اپلیکیشن‌های غیر متمرکز به انجام برسانند.

شرکت Mist&Brave نیز به طور کلی یک مرورگر جدید با این توانایی‌ها را ساخته است.

ولی راه حل اساسی در دراز مدت شامل این پروسه خواهد بود که کاربر احساس نکند فرآیندی در حال اجراست و تمام پروسه به صورت نامحسوس انجام شود. من فکر می‌کنم آینده الزاماً به مرورگر یا کامپیوتر وابسته نیست.

ما وب سایت‌ها، تلفن‌ها، کامپیوترها، دستگاه‌های بازی، زنگ در خانه، ماشین‌ها و حتی قفل روی درهای خانه‌هایمان را در اختیار داریم. و تمام این چیزها شاید بتوانند به وسیله بلاک چین تحت کنترل ما در بیایند. باید کاری کنیم که به وسیله بلاک چین بتوانیم امنیت را طوری برای مردم در دسترس قرار دهیم که آنها متوجه فرایندی که در این راستا طی شده است نشوند.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

روش کار دقیقاً چگونه است؟

اگر بخواهم راستش را بگویم نمی‌دانم. من در این مورد بسیار فکر کرده‌ام و احتمالات و مضرات و مزیت‌های زیادی را که ممکن است در ماه‌ها و سال‌های آینده باعث شود تصمیم گیری‌های فنی مورد تغییر قرار گیرند را مورد بررسی قرار داده‌ام.

با این حال در صورتی که کاری کنیم پروسه به صورت نامحسوس پیش برود، در این مسیر موفق خواهیم شد.

در این صورت می‌توانیم تمام مشکلاتی را که به خاطر سردرگمی و گیج شدن کاربران از قبیل تهیه گس و کلیدهای اختصاصی و تراکنش‌ها به وجود آمده است را از سر راه برداریم.

زیرا هدف کاربر این نیست که وقتش را بر روی فرستادن توکن‌ها هدر دهد. او در واقع می‌خواهد مکانی را برای انجام کنفرانس خودش اجاره کند.

من کمی از موضعم عقب نشینی می‌کنم زیرا می‌دانم که برخی از شما در حال حاضر در ذهن خودتان در حال بحث با من هستید که امکان ندارد کیف‌های پول حذف شوند. درست است شاید شما درست بگویید. همیشه باید ابزاری برای ذخیره و نگهداری سرمایه‌های افراد برای مواقعی که به آنها احتیاج دارند وجود داشته باشد. بنابراین شاید همیشه بتوانیم مرجعی را داشته باشیم که به آن مراجعه کرده و میزان سرمایه خود را در آن چک کنیم. ولی این روش تنها روشی نخواهد بود که یک کاربر معمولی می‌تواند از بلاک چین استفاده کند. همانطور که شاید شما وقت زیادی را برای بررسی اپلیکیشن بانک خود بر روی موبایل مصرف نمی‌کنید.

یک کیف پول شاید بخش زیادی از وقت شما را در آینده نگیرد. کیف پول، تنها یک بخش کوچک از اکوسیستم خواهد بود که به سرمایه داران یا تجار کمک می‌کند تا میزان سرمایه خود را تخمین بزنند. این کیف پول به کار کسانی که می‌خواهند خانه اجاره کنند یا اتومبیلی را کرایه نمایند، نخواهد آمد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ما در حال حاضر در شرکت Mycrypto در حال انجام چه کاری برای آینده غیرمتمرکز هستیم؟ چطور می‌توانیم پیچیدگی‌های یک کیف پول را طوری حذف کنیم که تجربه استفاده از اپلیکیشن های غیر متمرکز را تسهیل کند؟ سؤال خوبی است.

در توضیحات قبلی در مورد اینکه پروژه‌های ما بلند مدت است توضیح زیادی ندادم. در واقع به همین علت است که شرکت MEW خیلی سریع پیشرفت کرد. ما در آن سایت در حال ساخت چیزهایی بودیم که مردم امروزه به آن احتیاج دارند. ولی در آن مورد، کاملاً بر روی پروژه‌های کوتاه مدت متمرکز شده بودیم.

در مورد آنچه شرکت جدید ما بر روی آن متمرکز است، باید به کلمه توازن اشاره کنم. ما می‌خواهیم امنیت و تسهیل استفاده را به توازن برسانیم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که کاربران ضمن استفاده از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز به آنها اعتماد نیز داشته باشند.

همچنین می‌خواهیم با حل کردن مشکلاتی که کاربران امروزه با آنها مواجه هستند، کاری کنیم که آنها دیگر در آینده این مشکلات را تجربه نکنند.

به طور خلاصه ما با استفاده از کدهای خاص طوری تولید برنامه Mycrypto را تنظیم کرده‌ایم که نسخه بتای آن در هفته‌های آینده وارد بازار شود. این نسخه می‌تواند باعث امنیت بیشتر و انجام سریع‌تر تراکنش‌ها شود.

ما ساختارهای جدیدی را در نظر گرفته‌ایم که هزینه‌های ما را کاهش داده و توانستیم ضمائمی به آن اضافه کنیم که مردم واقعاً به آن احتیاج داشتند. مانند یک جدول محاسبه قیمت گس، تا افراد احتیاجی به محاسبه قیمت آن نداشته باشند.

در نسخه بتای مای کریپتو کاربر دیگر احتیاجی به فکر کردن به گس نخواهد داشت. ما به طور اتوماتیک قیمت گس را برای آنها محاسبه خواهیم کرد (البته این امکان برای کاربرانی فراهم خواهد بود که تنظیمات اپلیکیشن خود را برای محاسبه اتوماتیک قیمت گس تغییر دهند)

ارزهای دیجیتال

این‌ها از جمله امکاناتی هستند که باید در نظر بگیریم تا بتوانیم از یک کیف پول معمولی به عملیات نامحسوس دست پیدا کنیم. ما در نسخه جدید بخش توسعه دهندگان را هم داریم، زیرا در هنگام کد نویسی به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از موارد هستند که ما به آنها احتیاج داریم تا بتوانیم کارمان را با امنیت و کاملاً بهینه انجام دهیم. قبل از پخش کردن این اپلیکیشن، نیاز به در نظر گرفتن ابزارهایی برای شناسایی تمام وب سایت‌ها و اپلیکیشن ها در اپلیکیشن خود داریم. این تغییرات باعث می‌شود که مطمئن باشیم آن چیزی را که در حال انتشارش هستیم، به بهترین نحو و با بیشترین میزان امنیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. به زبان ساده‌تر باید گفت که: “نه من و نه کامپیوترم دیگر نمی‌توانیم برنامه‌ها را مستقیماً در اختیار صدها هزار کاربر سایت قرار می‌دهیم. بلکه یک برنامه نود بلنسر به افزایش عدم تمرکز در شرکت ما کمک می‌کند.

همچنین یک کتابخانه تایپ سیف (typesafe) که بر طبق آن تنظیم قراردادهای هوشمند بسیار ساده‌تر و با امنیت بیشتر انجام می‌شود در اختیار داریم. همچنین با گروه سوام سیتی (Swam City) در حال همکاری برای ساخت یک ایستگاه فروش گس هستیم. این یکی از کارهای مورد علاقه من در تمام دنیاست. چند نفر از شما بعد از شرکت در عرضه اولیه سکه یا خریدن توکن هنگامی که می‌خواستید آن را ارسال نمایید به خاطر کمبود اتر برای خریدن گس نتوانستید توکن خود را ارسال نمایید؟

این ایستگاه گس می‌تواند گس مورد نیاز شما را حتی اگر به اندازه کافی اتر در اختیار نداشته باشید، برای شما فراهم کند. تراکنش به وسیله پرداخت توکن طبق یک قرارداد هوشمند به جای اتر قابل انجام خواهد بود. و البته در حال کار بر روی نسخه دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل نیز هستیم.

بعد از اینکه تعداد دیگری ابزارهای جالب به پلتفرم خود افزودیم، می‌توانیم آن را با تمام امکاناتی که به ذهن می‌رسید، در اختیار کاربران قرار دهیم. این به آن معنی است که کاربران احتیاجی به چک کردن حدود گس مورد نیاز یا قیمت گس برای انجام تراکنش‌ها ندارند. همچنین احتیاجی به داشتن اتر در حساب خود برای فرستادن توکن‌ها نخواهد داشت و همچنین جابجایی نودها در صورتی که یکی از آنها در دسترس نبوده و یا آفلاین باشد، به وسیله ما انجام خواهد شد. همه مراحل به ‌صورت اتوماتیک پیش خواهد رفت. هر چه که ما در مورد فناوری، کد نویسی، ابزارهای جالب و غیره حرف بزنیم و توضیح دهیم، باز هم آینده در دست مردم است. مردم کسانی هستند که دارای بیشترین اهمیت در این زمینه می‌باشند.

اگر تصمیم به تولید محصولی گرفته‌اید ولی در حال فکر کردن به آن هستید و یا آن را در محلی امن پنهان کرده‌اید، ممکن است واقعاً به خاطر مردم در حال ساخت آن نیستید. این کار باعث نمی‌شود که جهان به جای بهتری تبدیل شود یا حتی تغییر کند و در صورتی که به پنهان کاری خود ادامه دهید، ممکن است به آن اندازه که در هنگام به اشتراک گذاشتن آن با مردم می‌توانید پیشرفت کنید، موفق نباشید.

همچنین نظر تمام مردم در ساخته آینده‌ای غیر متمرکز حائز اهمیت است و نه فقط توسعه دهندگان. این یک حرکت جهانی محسوب می‌شود. ما باید نظر تمام مردم از هر جنسیت، نژاد، کشور، گرایش جنسی و همه چیز را در نظر بگیریم. ما باید از منظرهای مختلفی به مشکلات نگاه کنیم و با خلاقیت آنها را حل کنیم.

هر کسی می‌تواند چیزی ارائه کند که شاید بتواند آینده غیرمتمرکز و پرقدرت برای ما به همراه بیاورد و این آینده فقط متعلق به نوابغ فنی نیست.

سؤال من از شما این است که:

شما چه کمکی می‌توانید برای پیشبرد آینده غیر متمرکز ارائه کنید؟

شما چه مهارت‌هایی یا تجربیات منحصر به فردی در اختیار دارید که می‌توانند به پیشرفت این اکوسیستم کمک کند؟

بهترین قسمت بلاک چین این است که همه می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند. این شبکه به قدری جدید و به قدری پر سرعت در حال پیشرفت است که هر کسی می‌تواند فیس‌بوک آینده یا گوگل را به راحتی بر روی آن بسازد.

من از کاربران می‌شنوم که” من که توسعه‌دهنده نیستم” یا “من هیچ تخصصی در زمینه بلاک چین ندارم.” این حرف‌ها را فراموش کنید. هیچ‌ کس از ابتدا در زمینه بلاک چای متخصص نبوده است. من هم متخصص بلاک چین نبودم. هنوز هم در این زمینه تخصص خاصی ندارم. فقط سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است اطلاعات جمع کنم. هیچ کس تا به حال آموزشی در مورد بلاک چین ندیده است. تنها چیزی که برای ورود به این دنیا احتیاج دارید آن است که بخواهید بخشی از این دنیا باشید.

به مردم اطراف خودتان و به خودتان و به من نگویید که چه کاری را نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید انجام دهید. سعی کنید سطح فکرتان را بالا ببرید. چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ تجربیات شما در چه زمینه‌ای است؟ چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند؟