video thumb

نجات صنعت انیمیشن با کمک بلاک چین Twilight Coin

مدتی است که کارشناسان صنعت انیمیشن در ژاپن از افول و از رونق افتادن این صنعت ابراز نگرانی کرده و معتقدند سرمایه گذاران مانند قبل مایل به هزینه کردن در این بخش فرهنگی نیستند. این مساله سبب شده تا محیط بازار این صنعت در وضعیت نا به سامان قرار گرفته و همین امر موجب کاهش انگیزه هنرمندان صنعت انیمیشن شده است.

به گزارش ارزجو، اکنون شرکت تولید کننده ارز دیجیتال Twilight Coin می‌گوید حاضر است به کمک این صنعت آمده و آن را نجات دهد. مسئولین این شرکت ژاپنی می گویند پنلی ویژه برای صنعت انیمیشن ایجاد کرده‌اند که آن را “از تولید کننده به مصرف کننده” نامیده‌اند.

بر اساس طرح پیشنهادی این صنعت، هنرمندان قادر خواهند بود با هواداران خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و سرمایه لازم برای ساخت انیمیشن‌های خود را از این طریق جذب کنند.

این شرکت ژاپنی با تمرکز بر روی بلاک چین خود به مذاکره با اتحادیه انیمیشن‌های ژاپنی وارد شده است. بر اساس گزارش منتشر شده سال ۲۰۱۷ این اتحادیه که به تازگی منتشر شده، درحالیکه صنعت انیمیشن وارد چهارمین نسل نوزایی خود شده، اما نبود منابع مالی کافی منجر به کاهش انگیزه استودیوهای ساخت انیمیشن شده است. گفته می‌شود درحالیکه بازار فروش انیمیشن‌های ژاپنی از سال ۲۰۱۳ تاکنون رشدی ۱۷۹ درصدی را نشان می‌دهد، اما اوضاع در داخل این کشور خوب نبوده و استقبال از این صنعت ملی ژاپن هر روز کمتر می‌شود. گفته می‌شود دلیل این امر، عدم انطباق سرعت توسعه و ساخت انیمیشن‌های جدید با سرعت انتشار آنها در فضای اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای است که این صنعت به دلیل ضعف خود قادر به پاسخگویی به حجم نیازهای فضای رسانه‌ای جدید نیست.

انیمیشن

بلاک چین چه کمکی به صنعت انیمیشن خواهد کرد؟

شرکت Twilight Coin در نظر دارد از دو فرمت مختلف برای کمک به سازندگان انیمیشن کمک گرفته تا بتواند هواداران واقعی انیمیشن را به صورت مستقیم به سازندگان آن متصل کند.

در فرمت نخست، استودیو‌ها و اشخاصی که قادر به ارائه طرح‌های جدید به سازندگان انیمیشن هستند، می‌توانند طرح‌های خود را به هواداران ارائه داده و با استفاده از بلاک چین Twilight Coin نسبت به دریافت کمک هزینه ساخت از هواداران کمک بگیرند. این کمک مالی نیز قرار است از طریق ارز دیجیتال اتریوم انجام شود. در عوض، هواداران با انجام این کمک مالی در سهام مالکیت انیمیشن شریک شده و سود حاصل از آن نیز از طریق همین بلاک چین به هواداران پرداخت خواهد شد.

بر اساس این طرح، سازندگان موظف خواهند بود تمامی فرآیند کار را با سرمایه گذاران خود در میان گذاشته و اطلاعات مربوط به فرآیند پیشرفت آن را نیز در اختیار آنها قرار دهند.

گفته می‌شود کار اجرای این پروژه در ژاپن آغاز شده و انیمیشن هاکوبو (Hakubo) نیز نخستین طرح این پروژه است که قرار است کار آن در سال ۲۰۱۹ به اتمام برسد. «کوجی وادا» مدیر عامل Twilight Coin در این خصوص می‌گوید: هاکوبو ماجرای دیدار یک دختر و پسر با یکدیگر را نقل می‌کند که در شهر ایواکی استان فوکوشیما یکدیگر را ملاقات کرده و عاشق می‌شوند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی Twilight Coin، ۱۲۲۵ نفر از هواداران صنعت انیمیشن در سال ۲۰۱۷ از طریق پروژه جمع آوری کمک‌های مالی بلاک چینی به پرداخت هزینه‌های مربوط به ساخت این انیمیشن کمک کرده‌اند که مجموع این کمک‌ها تا به امروز به ۱۸۵۵۲۱ دلار رسیده است.

انیمیشن هاکوبو توسط یوتاکا یاماموتو در حال ساخت است که ساخت چندین انیمیشن موفق را طی سال‌های اخیر در کارنامه خود دارد. این انیمیشن در حقیقت داستان زندگی خود کارگردان است که ۲۰ سال پیش برای وی رخ داده است.

پلتفرم ساخت این انیمیشن نیز قرار است تا پایان امسال تکمیل شده و کار ساخت آن نیز قرار است تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به پایان برسد. شرکت سازنده این انیمیشن ژاپنی قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹، بهره برداری تجاری از آن را آغاز کرده و انیمیشن دوم خود را نیز در استودیوی در حال ساخت شرکت Twilight Coin آغاز کند.