video thumb

بررسی ویژگی‌های کیف پول سخت‌افزاری جدید لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

نسل جدید کیف پول سخت‌افزاری لجر در در نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۱۹ لاس‌ وگاس رونمایی می‌شود.

این کیف پول سخت‌افزاری که لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) نام دارد، از گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. و در حالی‌که در نسخه‌ قبلی این کیف پول برای انجام هر فرمانی نیاز بود آن را با استفاده از کابل microUSB به رایانه‌ی خود وصل کنید، نسخه جدید به فناوری بلوتوث مجهز شده است، این اتصال بلوتوث امکان اتصال به تلفن‌های هوشمند را فراهم کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد اپلیکیشنی را با نام لجر لایو برای تلفن‌های همراه راه‌اندازی کند. با کمک این اپلیکیشن جدید، کیف پول سخت‌افزاری لجر برای فعالان بازار ارز دیجیتال کاربردی‌تر خواهد شد.

هدف بعدی این شرکت ارائه‌ی اپلیکیشن برای تلفن‌های همراه خواهد بود. این اپلیکیشن، در ماه ژانویه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. خوشبختانه کاربران کنونی لجر که قصد خرید اپلیکیشن جدید را ندارند، می‌توانند از این نرم‌افزار برای مشاهده تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کنند، ولی به دلیل عدم اتصال به بلوتوث قادر به ارسال ارز دیجیتال نخواهند بود. طی مصاحبه‌ای که در ماه دسامبر، با ماشابل، مدیر لجر صورت گرفته است، اتصال جدید از طریق بلوتوث خطر سرقت اطلاعات را به همراه ندارد.

طبق گفته وی، “کدهای خصوصی دستگاه چه اینکه شما از طریق بلوتوث متصل شوید یا از طریق کابل USB ازبین نخواهند رفت. حتی اگر فردی بتواند اتصال بلوتوث شما را هک کند، هنوز هم می‌توانید روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید که ارزها را به چه آدرسی منتقل می‌کنید.”

طبق اظهارات این شرکت، لجر نانو ایکس ۱۰۰ برنامه نصب شده را به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند. فضای ذخیره‌سازی کیف پول لجر نانو ایکس برای نصب برنامه، ۱۰ برابر بیشتر از کیف پول لجر نانو اس می‌باشد. هر چند، تعداد برنامه‌های قابل نصب به حجم آنها بستگی دارد.

طراحی کلی کیف پول سخت‌افزاری جدید لجر نانو ایکس بسیار شبیه به کیف‌پول قدیمی لجر می‌باشد، با این تفاوت که صفحه نمایش آن بزرگتر شده است، در حال حاضر قیمت خرده‌فروشی لجر نانو ایکس برابربا ۵۹ یورو (۶۷ دلار) است که ۴۰ درصد کمتر از کیف پول‌های قبلی این شرکت در سال ۲۰۱۸ فروخته می‌شود.

لازم به‌ذکر است، کیف پول جدید نانو ایکس گران‌تر از کیف پول نانو اس (وقتی که برای اولین بار عرضه شد) نخواهد بود. این کیف پول ۱۱۹ یورویی (۱۳۶ دلاری) در مارس ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود. گفتنی است؛ این شرکت هم‌اکنون پیش‌سفارش قبول می‌کند.

مدیر اجرایی لجر در مصاحبه‌ای که با Cryptonews.com در سال ۲۰۱۸ انجام داد، گفت: در عرض ۳ تا ۵ سال، درآمد اشتراک تجارت کیف‌پول‌های لجر، به یک‌سوم در مقایسه با ۹۵٪ حال حاضر کاهش خواهد یافت. این شرکت قصد دارد که بر روی طرح‌های امنیتی نظیر صندوق پوشش ریسک و موسسات مالی به‌منظور ایجاد راهکارهای امنیتی سرمایه‌گذاری کند تا بر دارایی‌های دیجیتال تسلط داشته باشد.

این راه‌حل و راه‌حل‌های دیگری نظیر اینترنت اشیا (IoT)، کمک خواهد کرد که در تجارت و بازار ارزهای دیجتال تحول ایجاد شود. شرکت لجر ادعا کرده که تاکنون بیشتر از یک میلیون کیف‌پول فروخته است.

در عین حال، مارک پالاتینس، مدیرعامل شرکت SatoshiLabs و سازنده کیف‌پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)، رقیب اصلی لجر در ماه دسامبر به Cryptonews.com گفت که این شرکت در حال کار بر روی شبکه لایتنینگ و لیکوئید (Lightning and Liquid Network) در ترزور می‌باشد.

وی افزود: علاوه بر این، ما در حال کار بر روی ایجاد امکان استفاده از کارت‌های SD با مدل “تی” ترزور هستیم تا از رمز عبورها و فایل‌های کاربران خود محافظت کنیم.