video thumb

آیا انتقال ارز‌‌های دیجیتال از طریق ایمیل امن است؟

«کوئیکسی کانکت» به عنوان یک پلتفرم جدید عرضه شده به بازار این امکان را برای کاربران ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند که بتوانند انتقال وجه دیجیتال خود را از طریق سرویس ایمیل انجام دهند. کلیدهای شخصی ارائه شده در این سیستم نوین از طریق به اشتراک گذاری و تمرکز زدایی ایمن شده‌اند. این پلتفرم کیف پول اتریوم شما را به سرویس‌های ایمیل، شماره‌های تلفن و یا آیدی های ورود به حسابهای کاربری برقرار می کند. شرکت طراح و سازنده این پلتفرم مدعی است که سیستم مذکور امکان گذر کردن از ماهیت پیچیده کیف پولهای دیجیتال را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

شیوهای نوین برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال

پلتفرم هوشمند پرداخت هوشمند «کوئیکسی کانکت» (Quixxi Connect)در حقیقت خدماتی ویژه جهت مدیریت ارزهای دیجیتال برای دارندگان این نوع ارز‌ها ارائه می‌دهد. شرکت سازنده این پلتفرم مدعی است که سرویس پرداخت هوشمند دیجیتال این شرکت به دارندگان ارز‌های دیجیتال کمک می کند تا از سرقت و یا مفقود شدن سرمایه خود جلوگیری کنند. این پلتفرم “ساده و امن” دارای دو ویژگی منحصر به فرد است که هدف آن کمک به پذیرش رمزنگاری توده‌‌ای است.
نخستین ویژگی آن حفاظت کامل از کیف پول دیجیتال است. این پلتفرم از اسیستم بلاک چین برای تمرکز زدایی از بخش‌های رمز‌گذاری شده کلید‌‌های شخصی کاربران استفاده می‌کند. جهت دستیابی به کیف پول دیجیتال و خرید با آن، کاربر می‌بایست ابتدا هویت خود را تصدیق کند. سپس بخش‌های مختلف کلید باز‌چینش و رمز گشایی شده و در نتیجه امکان کنترل و دسترسی کاربر به کیف پول دیجیتال خود را برای وی فراهم می‌کند.
آدرس کیف پول الکترونیکی مستقیما به ایمیل کاربر متصل خواهد شد. بر اساس فناوری کوئیکسی کانکت، این شیوه نوین، امکان انجام پرداخت‌های دیجیتال را از طریق روش‌هایی که قرابت بیشتری با فضای ذهنی کاربران دارد فراهم می کند. به عنوان مثال، ارسال پول مستقیم برای دوستان و یا اعضای خانواده با استفاده از امکانات قرار داده شده در پنل پرداخت هوشمند این پلتفرم فراهم خواهد شد. ویژگی دیگر پلتفرم مذکور برای کاربران تازه وارد به دنیای ارز‌های دیجیتال این است که کیف پول و آدرس آن را پس از ثبت نام در سیستم کوئیکسی کانکت، به صورت خودکار در شبکه اتریوم برای این دسته از کاربران ایجاد می‌کند.

دلایل به سرقت رفتن ارز‌های دیجیتال

بر اساس تحقیق انجام شده توسط شرکت امنیت شبکه «کربن بلک»، مبادلات ارز‌‌های دیجیتال بزرگترین هدف هکرها در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی بوده‌اند. در نتیجه، بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به سرقت رفته است. تحلیل‌های انجام شده در این خصوص نشان می‌دهند در حال حاضر حدود ۱۲ هزار شبکه بازار سیاه برای فروش حدود ۳۴ هزار پیشنهاد مبادله فروش ارز‌های دیجیتال به سرقت رفته وجود دارد.
گذشته از موضوع هک مبادلات مالی، دلیل دیگری نیز برای به سرقت رفتن ارز‌‌های دیجیتال وجود دارد. بر اساس برآوردهای انجام شده توسط موسسه متخصص در بلاک چین «چاینا آنالیز»، تنها در سال ۲۰۱۷، رقمی بین ۲٫۸۷ تا ۳٫۷۹ میلیون ارز دیجیتال به سرقت رفته است. به این معنا که عددی بین ۱۷ تا ۲۳ درصد از ارزش کل ارز‌های دیجیتال موجود به ارزش ۲۴٫۶ میلیون دلار به سرقت رفته و یا مفقود شده‌‌اند. صاحبان ارز‌های دیجیتال گاهی اوقات به دلیل از بین رفتن سخت‌‌افزار حاوی اطلاعات ار‌زها و یا مفقود شدن جزئیات این اطلاعات، پولهای خود را از دست داده‌اند.

سخنی کوتاه در خصوص ارزهای دیجیتال و «کوئیکسی کانکت»

کوئیکسی کانکت نام تیمی ثبت شده در سنگاپور بوده که البته پایگاه اصلی آنها کشور استرالیا است. علاوه بر دفتر اصلی این شرکت، تیم مذکور از ۸۰ توسعه دهنده در کشورهای هند، استرالیا و آمریکا که بر روی این پلتفرم کار می کنند، بهره می‌‌برد. اکنون دو هفته از آغاز فروش این پلتفرم می‌گذرد و این شرکت قول داده تا ۱۰ درصد از درآمد خالص خود را صرف امور عام المنفعه کند. پلتفرم کوئیکسی کانکت می تواند به افراد کمک کند تا از سرمایه خود در سیستم بلاک چین حفاظت کرده و همچنین آنها را به یک شبکه سراسری و پیوسته سیستم پرداخت‌‌های دیجیتال بر پایه این پلتفرم متصل می‌‌سازد.