video thumb

کاهش قابل توجه عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹

شرکت تایوانی TSMC که از بزرگان تولید چیپ ست در صنایع تولید قطعات کامپیوتر جهان به حساب می‌آید، از افت قابل توجه انجام عملیات استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل کاهش سود این عملیات در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این شرکت تایوانی، سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ میزان انجام عملیات استخراج در بازار ارزهای دیجیتال بسیار کاهش یافته است.

در همین راستا، «سی سی وئی» مدیر عامل شرکت TSMC  با اشاره به رشد بسیار اندک میزان عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال گفت: استخراج ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ افت محسوس و شدیدی داشته است. بنابراین اگر ارزهای دیجیتال (و استخراج آنها) را روی HPC ببریم متوجه این افت شدید خواهیم شد.

وئی همچنین تاکید کرد که استخراج ارزهای دیجیتال در سال گذشته درآمد زیادی را نصیب شرکتهای تولید چیپ‌ست می کرده است. به گفته مدیر عامل TSMC ، تنها سهم این شرکت از فروش چیپ ستها در سه ماهه آخر سال گذشته رقمی حدود ۹٫۴ میلیون دلار بوده که ۱۰٫۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.

در همین حال، «لورا هو» رئیس بخش مالی و معاون ارشد مالی TSMC  گفت که پیش بینی می‌شود در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، درآمد این شرکت به رقمی حدود ۷٫۳ تا ۷٫۴ میلیون دلار برسد که این به معنای عقبگرد ۲۲ درصدی درآمدهای TSMC از راه فروش چیپ ستهای قدرتمند ویژه استخراج ارزهای دیجیتال است.

البته آمار ارائه شده از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه ارزهای دیجیتال نیز ادعای آمار TSMC  را تایید میکنند. به عنوان مثال، پلتفرم مبادلات ارزی Bitmain نیز طی روزهای پایانی سال گذشته میلادی اعلام کرد که بخش مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال خود در ایالت تگزاس را تعطیل کرده است.

این شرکت پیشتر نیز مرکز توسعه خود در اسرائیل را نیز تعطیل و کارمندان آن را نیز اخراج کرد. دلیل این اقدام Bitmain، مقرون به صرفه نبودن درآمد حاصل از عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در قبال هزینه‌های گراف آن اعلام شده است.