video thumb

مهمترین عناوین اخبار مربوط به بازار ارزهای دیجیتال

اگرچه بیت کوین و دیگر سرمایه‌های دیجیتال مشابه با ثبات نسبی قیمت درست یافته‌اند، اما با این حال همچنان تحرک قیمت در بازار این ارزها کم بوده است. برخی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه البته قدم‌های بسیار خوبی برای ایجاد تغییر در وضعیت بازار برداشته‌اند و البته در این میان، بسیاری از شرکت‌ها نیز از مواضع قبلی خود پا پس کشیده‌اند. در مطلب حاضر، جدید ترین رویدادهای خبری هفته گذشته تاکنون در خصوص بازار ارزهای دیجیتال و تحرکات رخ داده در آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در ادامه به برخی آنها اشاره شده است.

  • همکاری BitGo و جنسیس برای راه اندازی کیف پول جدید با امنیت بسیار بالا

غول بیت کوینی BitGo یکی از شرکت‌های تولید کننده کیف پول‌های سخت افزاری بیت کوینی نیز به حساب می‌آید. این شرکت سابقه‌ای نسبتا طولانی مدت در زمینه فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌های دیجیتال دارد. این شرکت همچنین مالکیت شرکت‌های بزرگ ارزی همچون Ripple Labs، Bitstamp و بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. اما BitGo اخیرا تفاهم نامه همکاری تجاری با شرکت جنسیس که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت «گروه ارزهای دیجیتال» (DCG) به حساب می‌آید به امضا رسانده است. این همکاری در قالب مقابله با خدمات تجاری OTC بوده که که به کاربران اجاره می‌دهد تا از این پس بتوانند سرمایه‌های دیجیتال خود را با استفاده از سیستم کیف پول سخت افزاری BitGo Trust و به صورت مستقیم با یکدیگر مبادله کنند. جنسیس قرار است تجربیات و کارشناسان لازم برای ایجاد این سامانه را در اختیار BitGo قرار دهد.

لازم به ذکر است BitGo تجربه و اعتماد پذیری مناسبی در خصوص فراهم آوردن زیر ساخت‌های امنیتی جهت فروش ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل و ZCash در اختیار دارد.

 

  • Cryptopia هک شد؛ پلیس نیوزیلند در حال رسیدگی به پرونده است:

هفته گذشته شاهد سخت تر شدن شرایط برای بخش بیشتری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال بودیم. روز سه شنبه هفته گذشته، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های مبادله ارزی دیجیتال از هدف حمله قرار گرفتن خود توسط هکرها خبر داد. در بیانیه منتشر شده از سوی شرکت Cryptopia اعلام شد که این حمله باعث تحمیل ضرر فراوان مالی به شرکت مذکور شده است. گفته می‌شود این شرکت پس از انجام تحقیقات اولیه خود در خصوص حمله سایبری انجام گرفته، تصمیم به برقراری ارتباط با مقامات محلی نیوزیلند کرده است. گفته می‌شود حمله سایبری یاد شده علیه Cryptopia منجر به وارد آمدن خسارت ۳ میلیون دلاری به این پلتفرم شده که بیشترین میزان این خسارت نیز متوجه ارزهای دیجیتال اتریوم موجود در این پلتفرم شده است.

 

  • Bakkt نخستین قسط از سرمایه تزریقی خود را دریافت کرد

همانطور که می‌دانیم، شرکت نوپا اما موفق Bakkt که تنها حدود یک سال از آن عمر آن می‌گذرد به تازگی توانسته نظر مساعد شرکت سرمایه گذاری NYSE در این شرکت را جلب نماید. شرکت مذکور قرار بود مبلغ این سرمایه گذاری را در قالب ۱۲ چک ۱۸۲٫۵ میلیون دلاری به Bakkt بپردازد.

منابع آگاه در Bakkt نیز امروز از پرداخت نخست قسط ۱۸۲٫۵ میلیون دلاری به این شرکت خبر دادند. گفته می‌شود سرمایه لازم برای پرداخت به Bakkt از طریق شرکت‌های بزرگ تجاری همچون مایکرو سافت، گلکسی دیجیتال و پنترا تامین شده است.

باکت نیز اعلام کرده که قرار است سرمایه گذاری انجام شده در این شرکت را به سمت «گروه روزنتال کولین» که مقر شرکت آن در شیکاگو بوده و در زمینه سرمایه‌های دیجیتال فعالیت دارد، سوق دهد. این در حالیست که کلی لافلر، مدیر عامل Bakkt اعلام کرده که با سرمایه دریافت شده قرار است در بخش خرید سهام RCG مشارکت داشته باشد.

 

  • نایب رئیس اتریوم به عضویت هیات مدیره شرکت ErisX در آمد

شرکت سرمایه‌های دیجیتال ErisX که به نظر می‌رسد رقیب اصلی شرکت Bakkt در وال استریت به حساب می‌آید، با انتشار بیانیه‌ای غیر منتظره، از پیوستن «جو لوبین» نایب رئیس مدیر عامل اتریوم به عضویت هیات مدیره این شرکت خبر داد. این درحالیست که نقش دقیق لوبین در شرکت ErisX هنوز عنوان نشده است. اما برخی از کارشناسان آگاه معتقدند که لوبین به احتمال زیاد به توسعه وسایل و ابزار آلات لازم برای پذیرش و مبادله اتریوم در این شرکت خواهد پرداخت.

 

  • آفریقای جنوبی به دنبال لغو شناسنامه تراکنش‌های بیت کوینی است

بانک مرکزی آفریقای جنوبی از ارائه توضیحات لازم به استارت آپ‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال ، ارائه دهندگان خدمات کیف پول‌های الکترونیکی و پلتفرم‌های تبادل ارزهای دیجیتال در این کشور در خصوص مقررات مربوط به ادامه فعالیت و ارائه خدمات توسط آنها خبر داد.

مقام‌های مربوطه در آفریقای جنوبی هدف خود از این کار را جلوگیری از سوء استفاده از کاربران این ارزها و همچنین مبارزه با کلاهبرداری‌های احتمالی از آنها اعلام کرده‌اند. در حقیقت، برنامه بانک مرکزی آفریقای جنوبی در این راستا، حسابهای رمزنگاری را در داخل کشور غیرقابل شناسایی خواهد کرد. زیرا دسترسی شرکت‌ها را به طور فعالانه برای ارزیابی داده‌های معاملات، از جمله هویت فرستندگان و گیرنده‌ها، مبلغ معاملات و سایر اطلاعات مربوطه، محدود خواهد کرد. لذا شرکت‌های فعال در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال نیز باید از فرآیند مشابه شناسایی مشتری توسط بانک‌ها استفاده کند.

 

در خبرهایی مشابه، مقام‌های نهاد نظارت بر امنیت و بازار اروپا (ESMA) که مقر آن در پاریس است، به تازگی گزارشی در خصوص سرمایه‌های دیجیتال منتشر کرده‌اند که نشان دهنده بد بینی آنها در خصوص این دسته از سرمایه‌ها بوده است. اتحادیه اروپا دلیل اصلی این بدبینی خود در گزارش مذکور را وجو نوسانات شدید در قیمت و ارزش این دسته از سرمایه‌ها و همچنین وجود مشکلاتی همچون پولشویی، کلاهبرداری و همچنین آسیب پذیری در برابر حملات سایبری چند میلیون دلاری علیه شبکه‌های مختلف آنها اعلام کرده است.