سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۵ دلیل اساسی برای افزایش پذیرش بیت کوین

هنگامی که برای اولین بار بیت کوین در جایگاه “+c” رتبه بندی شد، دوستداران این ارز خشمگین شدند. حتی زمانی که دقیقا توضیح داده شد که به دلیل سرمایه‌گذاری بالا و فناوری پایین، این رتبه به این ارز داده شده است، آنها هنوز هم ناراحت بودند.

مسئله‌ای که به نظر می رسد اکثر مردم نسبت به آن بی توجه بوده اند، این است که از ابتدای پیدایش بیت کوین ، همیشه به میزان پذیرش آن امتیاز بالایی داده می شد، که این مورد یکی از چهار اجزای اصلی مدل رتبه بندی ارزهاست.

در طول سال گذشته، حتی با وجود کاهش قیمت بیت کوین، معیارهای پذیرش آن به پنج دلیل اساسی بهبود یافته است:

دلیل اول

بیت کوین در حال حاضر ایمن‌ترین ارز است

در مقایسه با سال گذشته، قدرت پردازش در شبکه بیت کوین توسط کاربران سراسر جهان بیش از دو برابر شده است. از کجا می دانیم؟ از آنجا که بهترین معیار برای ردیابی این قدرت پردازش‌ها که نرخ هش می باشد، از ۱۷ میلیون تراکنش در ثانیه در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ به ۳۸ میلیون افزایش یافته است.

و این فقط بحث یک تکنولوژی بی فایده نیست، نرخ هش بهترین معیار ممکن برای امنیت شبکه است. هر چه نرخ هش بالاتر باشد، هک کردن شبکه سخت‌تر خواهد شد. تخمین زده شده است که برای انجام چنین عملیات عظیمی، هکرها حدود ۲۸۰،۰۰۰ دلار در هر ساعت هزینه خواهند کرد.

این مسئله به این دلیل است که آنها مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای بکارگیری قدرت پردازش‌ها از استخرهای ماینینگ (استخراج) بزرگ هستند. با افزایش سختی استخراج ارزهای دیجیتال، قدرت مورد نیاز برای پردازش هم افزایش می‌یابد. این افزایش قدرت نیازمند منابع مالی زیادی است که برای یک استخراج‌کننده خیلی زیاد است و منجر به افزایش هزینه‌های انرژی و نیاز به سخت افزارهای خاص می‌شود و اگر هکر بخواهد سخت افزار خود را بخرد، بسیار گران است، هزینه آن ممکن است بین ۱ میلیارد دلار تا ۲ میلیارد دلار باشد.

دلیل دوم

تعداد آدرس های فعال روزانه ثابت است

تعداد کاربران کیف پول بلاک چین در طول چهار سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. مشکل این است که، آدرس های قدیمی هرگز حذف نشده اند، به همین دلیل است که تعداد آدرس ها همواره افزایش داشته است.

بنابراین، برای بررسی واقعیت، ما تعداد کاربران فعال روزانه در شبکه بیت کوین را مشاهده کردیم و متوجه شدیم که از ماه آوریل سال گذشته، حدود نیم میلیون آدرس یا بیشتر در هر روز فعال بوده است که یک پروکسی خوب برای روند استفاده می باشد.

در یک بازار خرسی بزرگ، این نوع ثبات، یک نشانه دلگرم کننده است.

دلیل سوم

حجم تراکنش ها دوبرابر شده است

از اوج سال ۲۰۱۷، تراکنش های روزانه بیت کوین به ۱۳۵،۰۰۰ تراکنش کاهش یافت. با توجه به سقوط قیمت، این مسئله نباید جای تعجب داشته باشد. محتکران و دستان سست آنچه را که همیشه انجام می دهند، انجام دادند.

اما از آن زمان، با وجود بازار شدید معاملات، تعداد تراکنش ها به طور مداوم به ۲۷۶،۰۰۰ تراکنش در روز بهبود یافته است. این مسئله به ما می‌گوید که، هنگامی که تب بازار فروکش کرد، دستان قوی روی کار آمدند و فعال تر شدند.

دلیل چهارم

کارمزد تراکنش ها به طور میانگین ۲۵ سنت است

در اوج سال ۲۰۱۷، کارمزد تراکنش های بیت کوین اغلب بالاتر از تراکنشی بود که از ابتدا ارزش داشت. اما در حال حاضر، نه تنها این هزینه ها کاسته شده بلکه بسیار مقرون به صرفه شده اند.

در حال حاضر مجموع کارمزدهای پرداخت شده به ماینرها در شبکه حدود ۷۶،۰۰۰ دلار در روز است که کارمزد حدود ۳۰۰،۰۰۰ تراکنش مختلف است، گفتنی است که کارمزد آن به طور میانگین ۲۵ سنت در هر تراکنش است.

این تراکنش ارزان بوده و عامل دیگری برای پذیرش بیت کوین است.

دلیل پنجم

شبکه ماینینگ به خوبی رشد کرده است

شبکه ماینینگ به طور موثر یک بروزرسانی بیت کوین است که باعث می‌شود شبکه سریع‌تر و مقیاس پذیرتر شود. در طول سال ۲۰۱۸، حتی با کاهش قیمت بیت کوین، افزایش ظرفیت شبکه لایتنینگ ادامه یافت.

در ابتدای سال، این پروژه در حال خارج شدن از میدان بود و تعداد گره ها تقریبا صفر شده بود. اما در حال حاضر تقریبا ۲۶۰۰ گره وجود دارد. تعداد بیت کوین هایی که می تواند از طریق شبکه لاتنینگ تراکنش شود به طور پیوسته رشد کرد. تعداد تراکنش ها در ابتدای سال تقریبا هیچ بود، اما در حال حاضر حدود ۵۰۰ تراکنش به ارزش حدود ۱٫۸ میلیون دلار وجود دارد.

مهم‌تر از همه، فضای بیشتری برای رشد وجود دارد، و اساسا هیچ محدودیتی برای ظرفیت شبکه لایتنینگ وجود ندارد. آیا همه این‌ها به معنی یک بروزرسانی برای بیت کوین است؟ شاید. اما از آنجایی که پذیرش بهبود یافته است، معیارهای خطر و پاداش نیز تغییر کرده‌اند. بنابراین، در حال حاضر این مسئله، رتبه کلی بیت کوین را پایین آورده است.

خبر خوب این است که وقتی بازارها بهبود می یابند، رتبه “+C” بیت کوین نیز می‌تواند ارتقا پیدا کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location