سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه پذیرش شبکه لایتنینگ در سال ۲۰۱۹ چیست؟

نمودار زیر، یک نمودار تجسمی از شبکه لایتنینگ در روز جمعه ۲۵ ژانویه راس ساعت ۲۲:۲۹ (به وقت گرینویچ) است. این نمودار توسط استارت‌آپ تحلیلی بلاک چین ۱ML ایجاد شده است، این عکس نشان دهنده تمام گره هایی است که نرم‌افزار لایتنینگ را اداره کرده و کانال های پرداخت عمومی را در کنار بلاک چین بیت کوین ایجاد می کند.

شبکه لایتنینگ همچنان در حال گسترش است.

تنها ظرف ۳۰ روز گذشته، تعداد کانال های پرداخت لایتنینگ تقریبا ۳۶ درصد افزایش یافته است که به حدود ۲۲،۰۰۰ کانال می رسد. گره های فعال شبکه لایتنینگ نیز به همین ترتیب در روزهای اخیر بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته و در حال حاضر در حدود ۵۶۹۰ گره می باشند.

تکنولوژی پرداخت لایه ۲ که در ماه مارس در نسخه بتا عرضه شد، در حال حاضر به طور فعال و توسعه یافته در بیش از ۶ تیم توسعه دهنده مختلف در سراسر جهان گسترش یافته است.

با توجه به اینکه لایتنینگ یک پلتفرم متن باز است، برای همه بدون هیچ گونه کسب اجازه ای قابل دسترس است. Pierre-Marie Padiou، از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Acinq افزود که لیستی از ۳۰ بهبود جزئی در شبکه لایتنینگ توسط توسعه دهندگان در طول اجلاسی در شهر آدلاید استرالیا در ماه نوامبر سال گذشته مورد توافق قرار گرفت.

Christian Decker، از مهندسان شرکت Blockstream در مصاحبه با سایت CoinDesk عنوان کرد: در در حال حاضر، پس از اجلاس، این کار همچنان ادامه یافته تا تصمیمات اخذ شده، تصویب شود و برای مشتریان به اجرا درآید، به این ترتیب این تصمیمات می تواند به کارگیری شود.

از ماه نوامبر، یکی ویژگی شبکه لایتنینگ توسط CTO از آزمایشگاه های لایتنینگOlaoluwa Osuntokun منتشر شده است که امکان “ارسال پرداخت به مقصد را بدون نیاز به داشتن فاکتور” فراهم می کند.

Decker با اشاره به اینکه هر تیم کلاینت دارای ویژگی های خاص خود می باشد، افزود: تغییرات بیشتر در شبکه در مرحله “افزایش” منتشر می شود و به تدریج طی هفته ها و ماه های آینده پدیدار خواهد شد.

به همین ترتیب، توسعه دهندگان لایتنینگ در مورد موفقیت مداوم شبکه لایتنینگ خوشبین هستند و انتظار دارند روند رشدی که در سال ۲۰۱۸ مشاهده شد، ادامه‌دار بوده و در سال ۲۰۱۹ نیز افزایش یابد.

Padiou در گفتگو با سایت CoinDesk تأکید کرد:

“طی چند ماه گذشته ما شاهد فعالیت های عظیمی بوده ایم و مطمئن هستیم که این روند در سال ۲۰۱۹ تقویت خواهد شد.”

نگاهی به آینده

با توجه به اطلاعات سایت P2SH.info، که یک سایت تحلیلی بلاک چین است، مقدار بیت کوینی که از طریق کانال های لایتنینگ از ماه ژوئن گذشته ارسال شده است، از کمتر از ۲۵ بیت کوین به ۵۷۸ بیت کوین افزایش یافته است.

شبکه لایتنینگ بر روی شبکه اصلی بیت کوین. منبع: www.p2sh.info

Decker در گفتگو با سایت CoinDesk با اشاره به افزایش لایتنینگ در سال ۲۰۱۹، اظهار کرد كه اساس این توسعه که یک جامعه بسیار فعال است، لایتنینگ را می‌سازد و بهبود می‌بخشد، به راه خود ادامه می دهد تا نحوه پرداخت ما را در آینده تغییر دهد.

در واقع، کاربرد اصلی شبکه لایتنینگ، همانطور که در وب سایت رسمی آن نیز توضیح داده شده، تراکنش‌های آنی بدون نگرانی در مورد زمان تائید بلاک می باشد.

با توجه به اطلاعات سایت bitinfocharts.com، تراکنش هایی که با استفاده از شبکه های لایتنینگ انجام می شود، تنها چند ثانیه طول می کشد تا تکمیل شود، اما تراکنش هایی که به طور مستقیم از بلاک چین بیت کوین استفاده می کنند، به طور میانگین ۹ دقیقه یا بیشتر به طول می انجامند.

و در حالی که پرداخت برای کالاها و خدمات به صورت نقدی و یا با استفاده از کارت اعتباری با سهولتی نسبی در اکثر کشورهای پیشرفته در حال انجام است، محدودیت‌های خدمات بانکداری سنتی یک چالش رایج برای مردم محروم در داخل کشورهای جهان اول است.

بر اساس نقشه جهانی کانال های لایتنینگ عمومی که در سرتاسر جهان گسترش یافته، بیشتر سرورهای شبکه لایتنینگ در آمریکای شمالی و اروپا متمرکز هستند.

نقشه جهانی شبکه لایتنینگ منبع: https://explorer.acinq.co

Padiou با اشاره به این نقشه جمعیت شناسی کاربران توضیح داد: در حالی که جامعه توسعه بیت کوین به طور تاریخی در آمریکای شمالی و اروپا گسترده تر شده است، گره هایی که بر روی نقشه نشان داده شده است، تعداد کاربران تلفن همراه برای لایتنینگ را نشان نمی دهد، که ممکن است به طور یکنواخت توزیع شده باشد.

وی افزود: من معتقد هستم که مشکل زبان بیگانه اغلب دست کم گرفته شده است و ابتکاراتی مانند (Reading Bitcoin) که ترجمه به زبان چینی، ژاپنی و کره ای را ارائه می دهد، می تواند بسیار مفید باشد.

از نقطه نظر Decker، نقشه کانال های لایتنینگ عمومی با نقشه کاربران اینترنت کاملا مطابقت دارد. با این حال، وی تأکید کرد که توسعه دهندگان در سال ۲۰۱۹ برای گسترش بیت کوین و لایتنینگ در سطح جهان ماموریت یافته اند.

Decker گفت: من از برنامه های خاص برای تقویت پذیرش در مناطق خاص آگاهی ندارم اما، قطعا هر کاربری از این مناطق را پذیرفته و بهترین کار را برای حمایت از آنها انجام می دهیم.

از ماه مارس سال گذشته، شبکه لایتنینگ تعداد کانال های پرداخت جدید را از حدود ۱۵۰۰ کانال به بیش از ۲۰،۰۰۰ افزایش داده است.

رشد کانال های پرداخت شبکه لایتنینگ در طول زمان. منبع: https://bitcoinvisuals.com

توسعه های جدید

در حال حاضر، اهداف مشخصی در دستور کار توسعه دهندگان لایتنینگ وجود ندارد که تا پایان سال ۲۰۱۹ صورت پذیرد، هرچند همانطور که ذکر شد، یک لیست بلند از ویژگی هایی وجود دارد که هدف آنها گسترش ظرفیت شبکه در ماه های پیش رو است.

“اساس فناوری لایتنینگ”، با نام اختصاری (BOLT) یک منبع مشترک از کد متن باز است که شامل تمام الزامات فنی یا مشخصات مورد نیاز کاربران برای شرکت در شبکه لایتنینگ است.

Osuntokun در مصاحبه ای با CoinDesk عنوان کرد که تعریف یک نقشه راه دقیق برای BOLT دشوار است، چرا که به طور عمده به اولویت بندی تیم های توسعه بستگی دارد که کدام یک از ویژگی ها را به اجرا در خواهند آورد.

Decker افزود: مشتریان ویژگی ها را به صورت موازی و با توجه به اولویت بندی خودشان که تصور می‌کنند برای آنها مناسب است به اجرا در می‌آورند، و این امکان وجود دارد که در بعضی از پیاده سازی ها آنها تصمیم بگیرند که برخی از این ویژگی ها را حذف کنند.

پنج ویژگی که Osuntokun در سایت CoinDesk برجسته کرده و دارای بیشترین تأثیر بر کاربر نهایی است، عبارتند از:

۱. پیوند دادن (Splicing) : در حال حاضر هر کانال پرداخت دارای یک ظرفیت ثابت است که قادر به ارسال مقدار مشخصی بیت کوین می باشد که از ابتدای ایجاد کانال در آن موجود بوده است. با این حال، در صورتی که کاربران مایل به افزایش یا کاهش ظرفیت کانال باشند، آنها نیازمند باز کردن یک کانال کاملا جدید با شرکت‌کنندگان یکسان، کارمزد یکسان و زمان انتظار برای تائید به عنوان یک تراکنش بیت کوین منظم هستند. Splicing به کاربران اطمینان می دهد که می توانند از زحمت اولیه برای ساخت یک کانال جدید با ایجاد تغییرات در ظرفیت کانال های موجود دوری کنند.

۲٫ AMP : با توجه به گفته Osuntokun ، پرداخت های چندوجهی کوچک (AMP) افزایش قابل توجهی در قابلیت استفاده شبکه لایتنینگ ارائه می دهد. به جای اینکه پرداخت ها در مسیری خاص در شبکه دنبال شود،AMP به کاربران اجازه می دهد تا از طریق چندین کانال عمومی در شبکه، پرداخت ها ارسال کنند. AMP می تواند توسط کاربران با تقسیم صورتحساب، زمانی که پرداخت لایتنینگ از یک جهت از منابع مختلف متعدد، انجام می شود، به طور موثرتری به کار برده شود.

۳٫ کانال های Wumbo: نام Wumbo بعد از یک قسمت در کارتونی آمریکایی به نام باب اسفنجی گرفته شد، که در آن شخصیت پاتریک ستاره دریایی از اصطلاح “Wumbo” برای نشان دادن افزایش اندازه استفاده می‌کند. کانال های Wumbo به افزایش حداکثری تعداد بیت کوین اشاره می‌کنند که می توانند در یک کانال پرداخت لایتنینگ ارسال شوند. توسعه دهندگان لایتنینگ حداکثر ظرفیت یک کانال را در هنگام نوشتن به دلایل ایمنی برابر با ۰٫۱۶ بیت کوین یا تقریبا ۵۷۰ دلار مجاز دانسته‌اند.

۴٫ آدرس های ثابت برای خروجی های راه دور: به منظور بهبود سناریوهای بازیابی اشتباهات در شبکه لایتنینگ، Padiou عنوان می کند که آدرس های ثابت امکان بازپرداخت فوری برای کاربران را فراهم می کند. وی افزود: آدرس اطلاعات ثابت، بدین معناست که تنها با استفاده از کیف پول لایتنینگ، شما می توانید تعادل اصلی را در کانال خود بازیابی کنید. در این صورت، با این فرآیند بازیابی حافظه که متصل به همه کیف پول های لایتنینگ (و البته بیت کوین) است، کاربران نیاز به اطلاعات آدرس ها و اطلاعات خاص کانال برای بازیابی پول های از دست رفته دارند.

۵٫ ۲p-ECDSA : شاید جالب ترین بروزرسانی از نظر Osuntokun ،۲p-ECDSA می‌باشد، چراکه معاملات انجام شده در بلاک چین بیت کوین را به منظور ایجاد کانال‌های پرداخت لایتنینگ پنهان کرده است. در حال حاضر تراکنش های باز کردن و بسته شدن کانال پرداخت به راحتی قابل مقایسه با تراکنش های درون زنجیره است. زمانی که این بروزرسانی انجام شود، مرحله نامعلومی را برای کاربران اضافه می کند، زیرا فعالیت کانال لایتنینگ را در مقایسه با فعالیت پرداخت های سنتی بیت کوین دشوارتر می‌سازد.

Padiou با اشاره به همه تغییرات پیش‌بینی شده در BOLT، اظهار داشت:

ما مجبور نبودیم که تصمیمات بسیار مهم و بی اهمیت را تغییر دهیم، این خبر بسیار خوبی است، زیرا ما می توانیم اشتباهات بزرگ را مرتکب شویم و دوباره شروع به کار کنیم، اما مسئله، این نیست. پیشرفت تنها از طریق نسخه ای صورت می گیرد که از ابتدا بر روی آن فعالیت می کردیم.

با وجود برنامه توسعه که برای سال ۲۰۱۹ تنظیم شده و همچنین تفکرات Padiou، تشویق برای پذیرش این فناوری ادامه دارد.

Padiou تاکید کرد که یک شبکه پرداخت نیاز دارد که فقط کار کند. یک شبکه پرداخت زمانی ارزش دارد که به شما اجازه دهد زمانی که به آن نیاز دارید، پول ارسال و دریافت کنید.

وی افزود:

” هر چه شبکه لایتنینگ قابل اعتمادتر شود، شرکت‌های بیشتری با پایگاه کاربری بزرگ، آماده پشتیبانی از آن خواهند بود.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location