video thumb

پرسشنامه مربوط به ارزهای دیجیتال از سوی آژانس مالیات کانادا (CRA)

سیستم مالیاتی کانادا (CRA) اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از ۶۰ بازرسی فعال در رابطه با ارزهای دیجیتال وجود دارد. این اداره مالیاتی فدرال نیز پرسش های مربوط به ارز دیجیتال از کسانی که آن را مورد هدف قرار داده‌اند می‌پرسد.

این بررسی‌ها توسط واحد مختص به ارز دیجیتال سیستم مالیاتی کانادا که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد صورت می‌گیرد و کایلی تورپی (Kyle Torpey) از سوی آژانس به عنوان نویسنده و محقق بیت کوین تایید شده است. این آژانس همچنین حاضر به توضیح درباره اطلاعات خاص یا معیارهایی که آنها برای انتخاب فایل‌هایی که جهت بررسی استفاده می‌کنند نشد.

سیستم مالیاتی کانادا (CRA) توضیح می‌دهد که ما سعی کردیم ترکیبی از تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته و فعالیت‌های هوشمندانه تجارت را برای اطمینان از اینکه پرخطرترین فایل‌ها را برای بررسی انتخاب کردیم، درحالی که سیستم مالیات منصفانه برای همه کانادایی‌ها در حال ترویج است استفاده کنیم.

نویسنده این گزارش همچنین برخی از پرسش‌های آمده در پرسشنامه سیستم مالیاتی کانادا (CRA) را به شرح زیر بازگو کرده است.

 

پرسش‌های عمومی مربوط به ارزهای دیجیتال

۱-چه موقع و چگونه درگیر فضای ارز دیجیتال شدید؟

۲-آیا در ارزهای دیجیتال، تجارت ارزهای دیجیتال و یا استخراج ارز سرمایه گذاری کرده‌اید؟ آیا در این فضا مشغول به فعالیت‌های دیگری چون مشاور یا کارگذار هستید؟

۳-آیا از سرویس‌های ترکیبی ارز دیجیتال که به آن (tumbler) هم گفته می‌شود استفاده می‌کنید؟ می‌توانید ما را با سابقه ردیابی، همراه با همه آدرس‌های ارز دیجیتالی که شما ترکیب کرده‌اید را در اختیار ما قرار دهید؟ چرا از این سرویس‌ها استفاده می‌کنید؟

۴-آیا از صرافی Shapeshift یا Changelly استفاده می‌کنید؟ در صورت استفاده، لطفا آدرس‌های ارز دیجیتالی که با آن تجارت می‌کنید، همراه با تاریخ‌هایی که این معامله‌ها را انجام دادید در اختیارمان قرار دهید.

۵-آیا تاکنون هدیه‌ای در قالب ارز دیجیتال دریافت کرده‌اید؟

۶-چه کسی گزارش‌های مالیاتی را برای دوره بازرسی بایگانی می‌کند؟

 

افرادی که به صورت شخصی سرمایه گذاری یا تجارت ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند

 ۱-آیا می‌توانید در مورد همه ارزهای دیجیتالی که برای خودتان است به ما بگویید؟ تایم جدول زمانی هر خریدی را که از فیات به ارز دیجیتال انجام می‌دادید را در اختیار ما قرار دهید.

۲-این ارزهای دیجیتال را ازکجا خریداری می‌کردید؟ (صرافی‌ها یا افراد خصوصی)

۳-آیا ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌هایی غیر از کیف پول‌های رمزی کاستدی ( کیف پول‌های صرافی شخص ثالث) ذخیره می‌کنید؟

۴-چگونه حساب‌های صرافی‌های ارز دیجیتالی خود را پر می‌کنید؟ آیا از شیوه‌های مشابه برای انتقال ارز دیجیتال به فیات استفاده می‌کنید؟

۵-آیا کیف پول‌ها را با افراد دیگر به اشتراک می‌گذارید؟ در صورت این کار، این افراد چه کسانی هستند؟

۶-آیا هر گونه سوابق، صفحات گسترده، مستندات مرتبط به ارزهای دیجیتال که در ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند را نگهداری می‌کنید؟

۷-آیا تاکنون رمز کیف پول شما در معرض خطر قرار گرفته است و قربانی دزدهای ارز دیجیتال شده‌اید؟

۸-آیا تاکنون در پروژه‌های ICO سرمایه گذاری کرده‌اید؟

۹-در کدام ICO سرمایه گذاری کرده‌اید؟

۱۰-معمولا چگونه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهید؟

۱۱-چقدر زمان صرف مطالعه بازار ارز دیجیتال و سرمایه گذاری خریدهای بالقوه می‌کنید؟

۱۲-تامین مالی سرمایه گذاری یا فعالیت‌های تجاری‌تان چگونه است؟

۱۳-آیا از جانب افراد دیگر هم سرمایه گذاری کرده‌اید؟ در قبال خدماتتان چه چیزی دریافت می‌کنید؟ آیا کلیدهای خصوصی خود را کنترل می‌کنید؟ در صورت اینکار، می‌توانید نام این اشخاص را در اختیار ما قرار دهید؟

این آژانس همچنین پرسش‌هایی در خصوص استخراج ارز دیجیتال می‌پرسد و می‌خواهد در مورد پذیرش ارز دیجیتال برای پرداخت در کسب و کار بیشتر بداند. علاوه بر این بخشی از پرسش‌ها به کسب و کارهایی که با دستگاه‌‌های خودپرداز ارز دیجیتال درگیر هستند اختصاص دارد.

با این حال، CRA، تاکید دارد که پرسش‌ها کامل نیستند و آژانس باید اطلاعات بیشتری را در طول بازرسی اضافه کند.