video thumb

طبق پیش بینی مک‌ آفی، قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید !

جان مک‌ آفی (John McAfee) یک بار دیگر به شدت بر پیش‌ بینی خود درباره رسیدن قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار تاکید کرد. جان مک‌ آفی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که قیمت بیت کوین تا پایان ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. وی وعده داده بود اگر این اتفاق رخ ندهد، کاری انجام می دهد که احتمالا هیچ کدام از ما دوست نداریم ببینیم.

گفتنی است که وی در ۱۷ ام ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ عنوان کرده بود که در جلوی دوربین تلویزیون بخشی از بدنش را جدا کرده و می‌ خورد.

اما به نظر می‌رسد که بازار خرسی ارزهای دیجیتال هیچ خللی در اراده مک‌آفی ایجاد نکرده است. وی، با وجود نوساناتی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، همچنان بر پیش بینی خود پافشاری می کند.

مک آفی در یکی از آخرین توئیت های خود در این باره عنوان کرد که از نظر ریاضی محال است که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ کمتر از یک میلیون دلار باشد.

آیا ممکن است قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار برسد؟

بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ اوضاع بدی داشت و نزدیک به ۸۰ درصد از ارزش قیمت بیت کوین کاهش یافت. در واقع بیت کوین از ۱۷٫۵۰۰ دلار در ماه ژانویه ۲۰۱۸ به ۳۸۰۰ دلار در ماه دسامبر رسید. این در حالی بود که قیمت هر بیت کوین در سال ۲۰۱۷ از ۱۰۰۰ دلار به ۲۰ هزار دلار رسید.

مک‌ آفی پیش‌بینی خود درباره رسیدن قیمت بیت‌کوین به یک میلیون دلار را برای اولین بار در همان دوره صعودی بازار ارزهای دیجیتال در دسامبر سال ۲۰۱۷ مطرح کرد.

مک‌ آفی گفته بود که بر اساس مدلی که به دست آورده، قیمت بیت‌کوین در پایان سال ۲۰۱۷ به ۵ هزار دلار می‌رسد. گفتنی است که دوبرابر شدن قیمت ارزهای دیجیتال در آن زمان، مک‌آفی نیز مدعی شد که احتمالا قیمت بیت کوین تا پایان این دهه به یک میلیون دلار می رسد.

توئیت اخیر مک‌ آفی حاکی از آن است که وی همچنان به پیش‌ بینی خود پایبند است. با این وجود، بسیاری از علاقمندان به ارزهای دیجیتال بر این باورند که این پیش‌ بینی بافته خیال مک آفی است، هر چند که با داده‌های ریاضیاتی همراه باشد.

بیت‌کوین در حال حاضر بیش از ۵٫۲۰۰ دلار ارزش دارد. بنابراین باید نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ درصد جهش داشته باشد تا بتواند در طول دو سال پیش بینی مک‌آفی را محقق کند. گفتنی است؛ افرادی که در حال حاضر بیت کوین در اختیار دارند، در صورت یک افزایش قیمت آن را به پول نقد تبدیل می کنند.

اگر ما به سال ۲۰۱۷ برگردیم، مشاهده می کنیم که قیمت بیت‌کوین تا حدود یک سال قبل از سقوط قیمت این ارز دیجیتال تنها ۲۰ برابر شده بود. هرچند یک مدیر اجرایی معتقد است که رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰،۰۰۰ دلار خلاف قاعده است.

بنابراین اگر پیش بینی مک‌ آفی مبنی بر رسیدن قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار تا پایان سال ۲۰۲۰ تحقق پذیرد، تعجب برانگیز نخواهد بود. البته مک‌ آفی تنها کسی نیست که به رسیدن قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار باور دارد.

بنا به گفته ونسز کاسارس (Wences Casares) ، مدیرعامل شرکت ژاپو (Xapo) و یکی از مدیران پی ‌پال، قیمت بیت کوین در طول ۷ تا ۱۰ سال آینده به یک میلیون دلار خواهد رسید. کاسارس معتقد است که احتمال محقق شدن این امر ۵۰ درصد است. بنابراین او به اندازه‌ی مک‌آفی به صعود قیمت این ارز دیجیتال باور ندارد.

پیش بینی کاسارس مبنی بر صعود قیمت بیت کوین از موفقیت بیت‌کوین و چگونگی پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در طولانی مدت سرچشمه می کیرد. فقدان خدمات مالی کارآمد و مقرون به صرفه در برخی مناطق جغرافیایی می تواند تعداد کاربران بیت کوین را در آینده افزایش دهد.

کاسارس معتقد است که افزایش قیمت بیت‌کوین تنها در صورت افزایش سرمایه گذاران آن امکان پذیر است. بنابراین، اگر جان مک آفی می خواهد که پیش بینی اش تحقق پذیرد، نیاز به میلیاردها نفری دارد که در طول دو سال بیت کوین خریداری کنند. در غیر این صورت، از لحاظ ریاضی محال است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار برسد.