سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت‌ کوین تنها راه خروج از بحران اقتصادی!

از نظر بسیاری از مردم جهان از جمله چهره‌های ضد سازمان‌های تجاری، اقتصاددانان معتبر و شناخته شده، و مصرف کنندگان، اقتصاد کلان جهان ممکن است که در آستانه‌ی سقوط باشد. در حقیقت، نارایانا کوچرلاکوتا (Narayana Kocherlakota)، رئیس سابق فدرال رزور، به یکی از کارمندان قدیمی خود گفته بود که برای یک بحران آماده شود. اما، همانطور که توسط اریک وورهیز (Erik Voorhees)، مدیر اجرایی ShapeShift و کارآفرین ارزهای دیجیتال مطرح شده، احتمالا بیت‌ کوین تنها راه خروج از این بحران اقتصادی است.

وضعیت رکود

در حالی که به نظر می‌رسد اقتصاد از هر زمان دیگری بهتر عمل می‌کند، برخی شاخص‌های مالی و اقتصادی، دارای وضعیت مناسبی نمی باشند. به عنوان مثال، منحنی بازدهی اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده اخیرا با یک گسترش منفی بین اوراق بهادر ۳ و ده ساله روبرو بوده است، روندی که از نظر تاریخی پیش‌ بینی کننده‌ی یک رکود اقتصادی است (همانند مواردی که در زمان بحران نفتی سال ۱۹۷۰، بحران دات‌کام و رکود اقتصادی بزرگ رخ داد.)

بدهی جهانی به ویژه بدهی‌های دولتی، روزانه در حال افزایش هستند. در حقیقت، از آغاز سال مالی ۲۰۰۸ تا کنون، ارزش اسمی انواع مختلف بدهی بیش از ده‌ ها تریلیون دلار افزایش یافته است، زیرا بانک‌های مرکزی در سراسر جهان ترازنامه‌های خود را تقویت می‌کنند، شرکت‌ها برای افزایش نرخ رشد خود وام بیشتری می‌گیرند و مصرف کنندگان نیز بیش از هر زمان دیگری پول خرج می‌کنند، این درحالیست که وام دهندگان به ظاهر هرروز نسبت به قبل آرام‌تر به نظر می‌رسند.

طبق گفته‌های تریس مایر(Trace Mayer)، یک بیت‌ کوینر با سابقه و یکی از متفکران ضد متمرکز‌سازی، با تاکید بر اینکه دولت‌ها و جامعه به شکل کلی هرگز از اشتباهات گذشته‌ی خود درس نمی‌گیرند، توضیح داد که جامعه اکنون با ۸۷ تریلیون دلار بدهی بیشتر روبروست، زیرا تمایل انسان برای ادامه‌ی رشد پایان ناپذیر است.

بدهی‌های ایالات متحده طی هفته‌های گذشته با افزایش ۸ تریلیون دلاری در اوج رکود اقتصادی اخیر، از رقم ۲۲ تریلیون دلار عبور کرده است. در پاسخ به این آمار و تورم بنیاد پیترسون(Peterson Foundation) که یک گروه خدماتی مالی آمریکایی است و بر روی رفع مشکلات اقتصادی این کشور متمرکز است، مدعی شده که وضعیت مالی فعلی “نه تنها بی‌ ثبات می‌ باشد، بلکه این روند در حال اوج‌گیری است”. همانطور که تراویس کلینگ (Travis Kling)، رئیس شرکت Ikigai، اخیرا عنوان کرد:

رئیس‌ جمهور دمدمی مزاج ایالات متحده به طور فزاینده ای در حال فریاد زدن بر سر بانک مرکزی بی‌مسئولیت است تا با سیاست‌های پولی خود، به شکل غیرمسئولانه‌تری عمل کند، این درحالیست که بانک مرکزی برای دومین سال پیاپی با کسری بودجه‌ی ۱ تریلیون دلاری روبرو بوده است.

چشم‌ انداز اقتصادی جهان آن چنان در وضعیت بدی به سر می برد که ری دالیو (Ray Dalio)، یکی از بنیانگذاران بزرگ‌ ترین صندوق دارایی جهان به نام Bridgewater Associates، اخیرا از روابط عجیب بین مشکلات اقتصادی امروز و رکود بزرگ خبر داده است. وی در گردهمایی اقتصادی داوس (Davos) توضیح داد که از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۲ مقدار زیادی پول چاپ شد و حجم زیادی خرید دارایی‌های مالی صورت گرفت، درست همانند آن چیزی که امروزه اتفاق می افتد.

حتی بخش تحقیقاتی صرافی بیت مکس نیز در مورد رکود اقتصادی گزارشاتی منتشر کرده است. همانطور که قبلا توسط NewsBTC گزارش شده است،‌گروهی از محققان و تحلیلگران خاطر نشان کردند که سیستم مالی فعلی در حال حاضر بی‌ثبات و شکننده است. این گروه تحقیقاتی برای حمایت از ادعای خود به «دوگانگی بین کمبود کلی نوسان» و «جهش‌های ناگهانی در شاخص VIX اشاره کردند. آنها توضیح دادند که این بی‌ثباتی تنها با استفاده از نرخ‌های پایین بهره و وضعیت سیاسی پرسروصدا (مانند برگزیت، درگیری‌های دونالد ترامپ و چین، و جلیقه زرد‌ها) بسیار برجسته نشان داده شده‌اند، و این بدان معناست که یک بحران در حال شکل‌گیری است.

چرا بیت‌ کوین تنها راه خروج از این بحران اقتصادی است؟

راه عبور از این بحران چیست؟

به گفته‌ی بسیاری از متخصصان، بیت‌ کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال که تحت هیچ گونه کنترل مرکزی قرار ندارد و دارای یک برنامه منظم برای عرضه خود بوده و همچنین یک دارایی مستقل است که بدون نیاز به اینترنت و یا هر گونه وابستگی به سیستم های سنتی عمل می کند، تنها راه عبور از این این بحران اقتصادی است. همانطور که گلینگ توضیح می دهد، ارزش بیت کوین این است که به عنوان یک پول دیجیتال با منبع غیردولتی، ذخیره‌ی محدود، جهانی، غیرقابل تغییر و غیرمتمرکز می‌تواند همان چیزی باشد که مصرف‌ کنندگان مدرن امروزی در این بازار بلاتکلیف به دنبال آن هستند، راه خروج از این آزمایش مداوم مالی که براساس باور بسیاری از مردم، پیش از فقرا به نفع افراد ثروتمند تمام خواهد شد. رئیس شرکت Ikigai افزود که بانک‌های مرکزی و دولت‌ها ثابت کرده‌اند که به چنین دارایی دیجیتال نیاز شدید دارند و به دنبال بی‌اعتباری کردن آن نیستند.

به عبارت دیگر، اگر یک دولت دارای بدهی‌های سنگینی باشد، بیت‌ کوین می‌تواند در این زمینه مزایایی به همراه داشته است و اگر تورم باعث شود که دلار ایالات متحده ارزش خود را از دست بدهد، باز هم بیت‌ کوین می‌تواند منفعت هایی به همراه داشته باشد.

با توجه به افزایش سریع میزان خرج و مخارج ایالات متحده، هزینه ‌های این کشور در سال ۲۰۲۲ از میزان مالیات دریافتی نیز پیشی خواهد گرفت، به این معنی که در آینده‌ای نه چندان دور ایالات متحده بیش از آنچه به عنوان مالیات دریافت می‌کند، باید به دنبال پرداخت بدهی‌ها باشد. در آن زمان یک حلقه‌ی بازخورد منفی و احتمالا بی‌وقفه شکل می ‌گیرد و تنها گزینه‌ی باقی مانده چاپ بی ‌وقفه‌ی پول خواهد بود. در این زمان احتمالا بیت‌ کوین پیروز میدان خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location