video thumb

بایننس‌ کوین (BNB)، ارز دیجیتالی که از سال ۲۰۱۷ تاکنون به اوج قیمت خود رسیده است!

قیمت بایننس کوین به دلیل عرضه شبکه اصلی بایننس چین بیش از ۱۵ درصد افزایش قیمت مواجه شده و بعد از افزایش قیمت ایوس در ماه می سال ۲۰۱۸، دومین ارز دیجیتالی است که از سال ۲۰۱۷ به چنین قیمت بالایی دست یافته است.

دیگر دارایی های دیجیتال که همانند BNB بودند و قبل از سال ۲۰۱۹ ایجاد شدند، در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته اند. این در حالی است که سایر توکن ها از زمان اوج قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ با کاهش قیمت ۹۹ درصدی روبرو بوده اند.

بایننس کوین در تاریخ دوازدهم ژانویه سال ۲۰۱۸ در سطح قیمتی ۲۴٫۴۶ دلار یک رکورد به ثبت رساند، چراکه در آن زمان توانسته بود در عرض دوماه، ۱۲ برابر شود.

بایننس کوین (BNB) در ۴۸ ساعت گذشته، پس از عرضه شبکه اصلی بایننس چین، افزایش ۱۱٫۲ درصدی داشت و به قیمت ۲۴٫۷۷ دلار رسید و از ابتدای سال جاری، افزایش ۳۰۹ درصدی را به ثبت رساند.

افزایش چشمگیر قیمت BNB در مدت زمان تقریبا کوتاه بیانگر این است که سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال به رشد بلندمدت این ارز دیجیتال مخصوصا در فضای صرافی غیرمتمرکز (DEX) و برنامه های غیرمتمرکز (DApp) اطمینان دارند.

پس از راه اندازی شبکه اصلی بایننس چین، چندین پروژه بلاک چین مانند رد پالس (Red Pulse) و میتریل ( Mithril) از پروتکل های قرارداد هوشمند نظیر اتریوم به بایننس چین انتقال یافتند.

با این حال، حتی قبل از راه اندازی شبکه اصلی بایننس چین نیز،BNB در طول بازار خرسی ۱۶ ماهه در برابر بیت کوین و دلار آمریکا خودنمایی می‌کرد.

عملکرد خوب BNB در سال ۲۰۱۸ عمدتا مربوط به مکانیزم سوزانده کوین می شود، فرآیندی که در آن سود ایجاد شده توسط صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، برای بازخرید BNB از دارندگان این توکن مورد استفاده قرار گرفت.

روند افزایشی توکن BNB، پس از عرضه صرافی غیرمتمرکز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ و همچنین عرضه پروتکل بلاک چین بایننس، با رشد بیشتری همراه خواهد بود.

انتظار می‌رود که در روزهای آینده، بایننس دومین سوآپ بزرگ توکن در تاریخ بازار ارزهای دیجیتال را شروع کند که به واسطه‌ی آن، توکن BNB که هم اکنون بر بستر اتریوم و توکن های ERC-20 است به بایننس چین منتقل شود.

توکن BNB با ارزش ترین توکن اتریوم با ارزش بازار ۴٫۳ میلیارد دلار باقی می‌ماند. گفتنی است که میکر، دومین توکن با ارزش بر بستر اتریوم است که ۶۲۰ میلیون دلار ارزش دارد.

۵ توکن برتر در بستر اتریوم، منبع: etherscan.io

BNB در حال حاضر چه چیزی را باید ثابت کند؟

اگر قیمت BNB به دلیل مکانیزم بازخرید، در سال ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشت و این عملکرد تا عرضه شبکه اصلی در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه پیدا کند، در نتیجه بایننس چین می‌تواند پتانسیل واقعی خود را در خصوص بلاک چین با ظرفیت بالا برای حفظ این دستاوردهای بی نظیر نشان دهد.

درحالی که تمرکز بایننس چین ظاهرا بر روی پشتیبانی از صرافی های غیرمتمرکز است، اما باید به سرمایه گذاران نشان دهد که پروژه هایی نظیر میتریل (Mithril) و سایر پلتفرم های بلاک چین که قصد دارند تا به بایننس چین انتقال یابند، می‌توانند بر روی این پروتکل عملکرد مناسبی داشته باشند.

در حال حاضر، نگاه سرمایه گذاران بر این مسئله است که تیم بایننس چگونه برنامه های خود را برای تمرکززدایی بیشتر صرافی خود پیش می‌برد.