سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۸ رمز ارز مستعد رشد برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

از تایید ETF بیت‌کوین و باقی آلت‌کوین‌ها گرفته تا وقوع چهارمین هاوینگ بیت‌کوین دست به دست هم داده‌اند تا به عقیده کارشناسان، سال ۲۰۲۴ سال مهمی برای صنعت ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین باشد.

در همین راستا صرافی ارز دیجیتال سرمایکس در آستانه تولد ۶ سالگی خود، تصمیم به معرفی پروژه‌های مستعد رشد از نظر کارشناسان و فعالان این حوزه در سال ۲۰۲۴ گرفت که محصول پیش‌رو نتیجه همین اقدام است.

یادآوری این نکته ضروری است که ارزهایی که در ادامه خدمت حضورتان معرفی می‌شوند صرفا برآیندی از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران است و احتمال عدم رشد آن‌ها وجود دارد؛ لذا از سرمایه‌گذاری هر میزان پولی که توانایی از دست‌دادن آن‌ را ندارید، اکیدا خودداری نمایید.

بهترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

بیت‌کوین

امکان ندارد که شما یکی از علاقه‌مندان بازار رمز ارزها باشید و تا به حال نام بیت‌کوین به گوشتان نخورده باشد. بیت‌کوین به دلیل موقعیت خود به عنوان اولین و معتبرترین ارز دیجیتال، عضو اصلی پرتفوی بسیاری از سرمایه گذاران است. این افراد به دلایل مختلفی از جمله تسلط بر بازار، پذیرش گسترده و نقش آن در ذخیره ارزش، سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را انتخاب می‌کنند.

اگر به دنبال ترکیبی از ثبات و پتانسیل رشد هستید حتما بیت کوین را در لیست سرمایه‌گذاریه‌‌های خود قرار دهید چرا که بیت کوین از شروع فعالیت خود پیشرفت چشم‌گیری داشته و همچنان  پیش‌قراول تغییرات قیمتی در صنعت کریپتوکارنسی است.

مقدار پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نسبت به کل سرمایه موجود: ۲۰  ٪

 

اتریوم

بیت‌کوین در اصل صرفا یک شبکه برای تبادلات مالی است اما اتریوم یک اکوسیستم کاربردی محسوب می‌شود. ظهور اتریوم بود که باعث شد به پتانسیل و کاربردهای باورنکردنی بلاک‌چین امیدوار شویم. در واقع می‌توان ادعا کرد اتریوم و امکاناتی که به دنیای ارزهای دیجیتال عرضه کرد دلیل وجود ۸۰ ٪ از آلت‌کوین‌ها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم است.

تعداد زیادی از کارشناسان و مهندسان حوزه بلاک چین  معتقدند بهترین و  آینده‌دار‌ترین دارایی دیجیتال اتریوم است به طوری که در آینده نزدیک جایگاه بیت کوین را نیز تصاحب خواهد کرد. با در نظر گرفتن مسیری که این اکوسیستم تا امروز پیش گرفته و الهام‌بخش بسیاری از پروژه‌های کاربردی بوده، می‌توان نسبت به این پیش‌بینی خوش‌بین ماند.

مقدار پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نسبت به کل سرمایه موجود: ۳۰  ٪

 

ترون

ترون  یک پلتفرم بلاک‌چینی است که راحت کردن استفاده از این فناوری برای مصارف زندگی روزمره را هدف قرار داده است. با اینکه بیت کوین 6 تراکنش و اتریوم تا 25 تراکنش در ثانیه را در حال حاضر انجام می‌دهند، اما بر اساس ادعای بنیاد ترون، شبکه توکن های TRC20 ظرفیت پردازش 2000 تراکنش در ثانیه را دارد.

بنیاد ترون از طرفی مسئولیت انتشار و توزیع استیبل‌کوین تتر را بر عهده دارد و از آن‌جایی که کمپانی‌های مختلفی طی ۲ سال گذشته سعی کردند جایگاه تتر را در دنیای استیبل‌کوین‌ها تهدید کنند و با شکست مواجه شدند، این ارز موقعیت ویژه‌ای در آینده پرداخت‌های رمز ارزی خواهد داشت.

مقدار پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نسبت به کل سرمایه موجود: ۱۵  ٪

 

سولانا

سولانا به عنوان نخستین شبکه بلاک‌چینی شناخته می‌شود که در مقیاس وب طراحی و توسعه داده شده است. در واقع سولانا نوعی سیستم اثبات تاریخچه مبتنی بر Practical Byzantine Fault Tolerance به شمار می‌آید که در ماه مارس 2020 میلادی معرفی شد.

با وجود این‌که سولانا در سال گذشته شاهد مشکلات فنی منجر به متوقف شدن بلاک‌چین و ورشکستگی بزرگترین حامی مالی‌اش یعنی صرافی اف‌تی‌اکس بود، اما با توجه به طراحی منحصر به‌فرد خود که  حفظ قیمت تراکنش و مقیاس‌پذیری بالا  را تضمین می‌کند، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

مقدار پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نسبت به کل سرمایه موجود: ۱۰  ٪

 

ورلدکوین

بیشتر شهرت  WorldCoin با پروژه هوش مصنوعی ChatGPT و کمپانی OpenAi گره خورده است. اواسط سال ۲۰۲۳ خالق چت‌ جی‌پی‌تی یعنی آقای سم آلتمن، ورلدکوین را به طور رسمی معرفی کرد. این پروژه نیز مانند چت‌جی‌پی‌تی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و کاربران می توانند با استفاده از دستگاه منحصر به‌فردی، هویت دیجیتالی مخصوص به خود را داشته باشند.

ورلدکوین قصد دارد توزیع عادلانه یک توکن جدید برای هر فرد روی کره زمین را پیشنهاد دهد و همین ایده باعث شد تا کاربران بسیاری جذب این پروژه شوند و جامعه بزرگتری را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال درگیر کند.

مقدار پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نسبت به کل سرمایه موجود: ۱۰  ٪

 

آربیتروم

آربیتروم یکی از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم پیشرو و محبوب برای اتریوم است. این پروژه از فناوری رول‌آپ‌های آپتیمیستیک برای ارائه تراکنش‌های بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر استفاده می‌کند، در حالی که همچنان از امنیت شبکه اصلی اتریوم بهره‌مند می‌شود.

آربیتروم در حال حاضر فعال‌ترین لایه دوم اتریوم است که بیش از ۹ تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد و از طرفی دیگر ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده TVL در شبکه آربیتروم، به طور قابل‌توجهی بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب آن، یعنی آپتیمیسم Optimism است که تمامی این موارد این رمز ارز را به یکی از دارایی‌های دیجیتال با قابلیت سرمایه گذاری تبدیل می‌کند.

مقدار پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نسبت به کل سرمایه موجود: ۵  ٪

 

دی‌وای‌ دی‌اکس dydx

به عقیده برخی از فعالان حوزه بلاکچین، استفاده از صرافی‌های متمرکز به منظور معامله ارزهای دیجیتال غیر‌متمرکز، فعالیت آینده‌محوری نیست و اساس دنیای رمز ارزها را زیر سوال می‌برد!

این افراد به همین دلیل از صرافی‌های غیر‌متمرکز مانند یونی سواپ، وان اینچ و ... به منظور خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

قابلیت‌های این صرافی‌های غیرمتمرکز در مقایسه با سال‌های گذشته رشد قابل قبولی داشته  اما هم‌چنان از نبود یک‌سری از امکانات کلیدی رنج می‌برند که مهم‌ترین آن، عدم پشتیبانی از معاملات آتی یا فیوچرز است. این مشکل تا قبل از ظهور dYdX وجود داشت اما اکنون به لطف آن می‌توان در یک بستر غیر متمرکز معاملات آتی نیز انجام داد و به همین دلیل آینده بسیار درخشانی نسبت به مابقی پلتفرم‌های غیرمتمرکز دارد.

 

رونین

رونین یک بلاک چین مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم EVM است که هدف اولیه آن، ارائه یک بازی کامپیوتری با قابلیت کسب درآمد در قالب ارز دیجیتال بود. سپس توسعه دهندگان رونین تصمیم گرفتند این پلتفرم را برای تمرکززدایی بازی‌های بلاک‌چین ارائه دهند و در حال حاضر یکی از محبوب ترین بازی‌های این حوزه با نام Axie Infinity در این بلاک‌چین توسعه یافته است. این بازی در زمان عرضه توانست میزان تراکنش های NFT در بلاک‌چین را تا 300 درصد افزایش دهد!

از طرفی دیگر بازی‌های کامپیوتری غیر بلاک‌چینی صنعتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار است و به عقیده بسیاری، کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی دیر یا زود از تکنولوژی بلاکچین برای عرضه دارایی‌های دیجیتال موجود در بازی‌ها نظیر پوسته‌ها استفاده خواهند کرد که همین امر موجبات رشد پروژه‌های فعال در این حوزه را افزایش خواهد داد.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location